Wiecie co ludki? Według mnie sprawa jest mocno podzielona, co wy na to by do każdej zmiany zrobić ankietę? Bo do całych tych propozycji to za wiele, ale do każdej zmiany osobno? Myślę wtedy dojdziemy nieco do składu i ładu
Starter: Dragonair
Profesja: trener
Profesja poboczna: uzdrowiciel Karta Postaci: przejdź Karta Postaci Pokemona: przejdź
Wiek: 29 Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 4703 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-04-01, 17:01
WarMachine mądrze gada. Większa część zademonstrowanych propozycji jest, powiedzmy sobie szczerze, przyjęta bezboleśnie. Zróbmy ankietę dotyczącą tych najbardziej spornych punktów.
Ktoś wcześniej pisał, że to forum Daisy i ona ma największą siłę przebicia w kwestii głosów za i przeciw. Sprawa to jasna jak słoneczko i nie zamierzam jej kwestionować. Aczkolwiek userzy też powinni mieć co nieco do powiedzenia. W końcu bez nas forum nie miałoby racji bytu, czyż nie? ;)
Starter: Gastly
Profesja: trener
Profesja poboczna: hodowca Karta Postaci: przejdź
Wiek: 26 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 3668 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-01, 17:05
Ja tak w gwoli sprostowania, źle zrozumiałem zmiany w treningu DC, więc do tego jednego punktu jestem z całego serca na nie. Jeśli ktoś ma kilkanaście poków, które chce wytrenować, a w przygodzie i tak może mieć szóstkę i jeszcze nie ma pewności, że słaby poczek na pierwszym poziomie jest w stanie pokonać swojego oponenta, więc w tej jednej kwestii jestem na stanowcze NIE, inne rzeczy pozostają tak jak jest.
Starter: Sceptile Gekko
Profesja: trener
Profesja poboczna: ewolucjonista Karta Postaci: przejdź
Wiek: 31 Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 1181
Wysłany: 2015-04-01, 17:12
Też jestem za ankietą. Od siebie dodam tyle, ze w czasie, gdy miałam problemy z szukaniem MG to tylko, ze miałam dużo pokemonów, których było mi szkoda i to mogłam je jakoś trenować po za grą przytrzymało mnie na forum. A jak nie będzie możliwości trenowania to? Tylko przygody? Już widzę jak ludzie trenują pokemony w przygodach.
Starter: Ralts
Profesja: trener
Profesja poboczna: uzdrowiciel Karta Postaci: przejdź
Wiek: 32 Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 259 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-05, 03:38
Jestem tu relatywnie nowy, więc co do większości tematów to nie mam się zbytnio co wypowiadać, ale swoje 3 grosze wrzucę.
Gotówka i limity na nią:
Nie pojmuję co to kogokolwiek obchodzi, co ktoś inny ma w swojej przygodzie.
Gdyby to był Sandboxowy PBF gdzie wszystko jest ze sobą połączone to jeszcze bym to rozumiał, ale na tym systemie każdy ma swój własny pokoik, bez możliwości wpływania na gry innych. Nie ma tu czego balansować, to co kto ma lub nie ma w swojej przygodzie, to powinna być sprawa wyłącznie między graczem a jego MG.
Mega Ewolucje i limity na nie:
Rozumiem, że są poniekąd OP i jeśli chcemy by było tak jak w grach, to powinien być limit na nie. Chciałbym jednak zauważyć, że z tym limitem, ten cały motyw 'wchłaniania" MegaStone nie ma więcej sensu.
Wylevelowanie pokemona do 100 poziomu to wkład sporej ilości czasu, wysiłku i gotówki (a sam Mega Stone też tani nie jest, przynajmniej jeśli o mnie chodzi), więc w większości wypadków gracze poświęcą taką uwagę głównie swoim ulubionym lub ważnym dla nich pokemonom. A co jeśli kilka lub wszystkie z tych ulubionych mają mega formę? I gracz który już od jakiegoś czasu gra na tym forum, 'wchłonął' sobie te kamienie im wszystkim? To są jego ulubione pokemony, którym poświęcił dużo czasu i wysiłku, więc to raczej oczywiste założenie jest, że takie pokemony by chciał mieć w swoim teamie przez większość czasu. Ale z tym limitem praktycznie odbieracie mu tą możliwość i będzie mógł mieć przy sobie tylko jednego z nich, podczas gdy reszta ważnych dla niego pokemonów będzie zmuszona do gnicia w boxie.
Oczywiście ten problem dotyczy tylko starszych userów, którzy już kilkakrotnie popełnili to wchłanianie... ale i tak, nie jest to fajna sytuacja, prawda?
Loteria i limity na nie:
Zgadzam się z tym, że zdecydowanie za łatwo jest zdobyć pokemony w większej ilości. Jestem na tym forum ledwie od paru miesięcy, i podczas gdy moja przygoda powolutku idzie do przodu (obecnie fabularnie jestem na 3cim dniu) to w ciągu pierwszych miesięcy przebywania na tym forum, zdobyłem już sobie większość pokemonów które chce mieć, i w przygodzie łapać nic już nie planuję. (teraz tylko czekają one w boxie, aż moje fabularne poki będą na podobnym levelu, by można było je bez obaw wprowadzić do fabuły)
Jeśli chodzi o loterie, to zdecydowanie jest za łatwo, przynajmniej jeśli chodzi o te przypadki gdzie wystarczy napisać "losuję" i ma się pokemona.
Dobrze by było, gdyby faktycznie trzeba było coś zrobić, albo gdyby w tych loteriach był większy element szczęścia.
Kiedyś proponowałem w propkach wprowadzenie pewnego rodzaju loterii z większym elementem szczęścia, gdzie gracze wybierali by numerki od 000 do 100 (raz dziennie, aż do wyczerpania się numerków) ale większość numerków to by były pudła, i tylko niektóre z nich miały by pod sobą pokemony, RC, lub inne nagrody.
Ale w większym stopniu ta propka została zignorowana i zapomniana ;__;
Loterie można też zrobić na zasadzie PokeLotto, gdzie gracze wybierają cyferki i w zależności od tego ile cyferek trafili, takiego pokemona dostaną.
Starter: Charmander, a co, tak standardowo :3
Profesja: trener
Profesja poboczna: ewolucjonista Karta Postaci: przejdź Karta Postaci Pokemona: przejdź
Wiek: 28 Dołączyła: 05 Lip 2014 Posty: 1451
Ode mnie: Wszystko spoko, oprócz tych limitów na shiny. Skoro oboje rodzice są shiny... to czy limit nie powinien być choćby 1:6, czyli 20%? Analogicznie za jednego Shiny szansa na shiny 10%. Co do kasy i całej reszty jestem zdecydowanie na tak, bo było za prosto. Już teraz(mówię o sobie) mam stworki z 23-25lvl które miałam od 1 lvl, a mam 5 stron przygody. Coś tu chyba jest nie tak, co? :D Prace też spoko... ale zawsze musi być jakieś ale. No bo ktoś może napisać sobie kilkanaście linijek które opisują np. zamiatanie. Za to też dostanie tak jak za linijkę? Bez przesady ;)
Karta Postaci Pokemona: przejdź
Wiek: 25 Dołączyła: 24 Maj 2014 Posty: 9322 Skąd: woj. Lubelskie
Wysłany: 2015-04-07, 12:09
Z góry wybaczcie za prawie tydzień stania wątku w miejscu, ale chciałam z Kyuu obgadać kilka tych zmian i czekałam, aż odpisze i nie odpisuje, więc niestety trzeba sobie bez niej poradzić.
Tak jak zaproponował WarMachine, ustalimy już, które zmiany wchodzą, żeby już się nimi niepotrzebnie nie zajmować, a nad którymi dalej dyskutujemy, bo większość została przez Was prawie jednogłośnie zaakceptowana. Mówię prawie jednogłośnie, bo wiadomo, że nigdy nie uda się, by wszyscy byli zadowoleni, ale w takim wypadku zadecydować mają prawo admini.
1. Rozmnażanie - zmiany zatwierdzone takie, jak opisane w pierwszym poście.
2. Prawdopodobieństwo na Pokemona shiny - lekka zmiana: jeśli jeden rodzin jest shiny - szansa na shiny potomka to 10%, jeśli dwójka - szansa na shiny potomka to 20%.
3. Trenowanie - lekka zmiana: żeby dać następnego Pokemona do treningu trzeba odczekać połowę dni, ile był w DC wcześniejszy stworek (bez względu na to, czy dajemy tego samego, czy innego). Jeśli połowa dni nie jest liczbą całkowitą, zaokrąglamy ją do góry (przykład: Torchic był na 5 dni, więc po jego wyjściu z DC trzeba odczekać 3 dni przed wysłaniem Magikarpia).
4. Mega Pokemony w walkach - tak jak opisane w pierwszym poście z tą zmianą, że zasada nie obowiązuje w działach MG, gdzie mistrzowie sami ustalają, ile mega Pokemonów może walczyć w jednym pojedynku.
5. II sposób na legendę - zmiana zatwierdzona taka, jak opisano w pierwszym poście, tj. całkowite usunięcie sposobu II.
6. Klonowanie - zmiany zatwierdzone takie, jakie opisano w pierwszym poście.
7. Ogródki (bonusy) - zmiany zatwierdzone takie, jakie opisano w pierwszym poście.
8. Nagrody za MG - zmiany zatwierdzone takie, jakie opisano w pierwszym poście + poniżej nowa zmiana zaproponowana przez spoconegozenka, która także wejdzie w życie.
9. Nagrody z loterii - zmiany zatwierdzone takie, jakie opisano w pierwszym poście.
10. Zarabianie w pracach - zmiany zatwierdzone takie, jakie opisano w pierwszym poście.
11. Płatne bonusy - zostaną wprowadzane nawet, jeśli nie będzie limitu kasy (czytaj niżej). Myślę, że mimo wszystko to ciekawy pomysł, zwłaszcza dla osób bogatych, które nie mają na co wydać forsy. Jednak tak jak pisał Grzeg, zostanie wprowadzony jakiś procentowy limit wpłaty od jednej osoby, żeby X nie mógł opłacić całego bonusu sam.
spoconyzenek napisał/a:
Chciałbym jeszcze tylko zwrócić Twoją uwagę na fragment mojej wypowiedzi, dotyczący nagrody za 12 miesięcy urzędowania (propozycja zbalansowanego lvlu przyznawanego Pokemona).
Twoja propozycja zostaje rozpatrzona pozytywnie :) W związku ze zmianami ograniczającymi expienie Pokemonów, nagrodą za 12 miesięcy bycia MG będzie Pokemon na poziomie średniej poziomów sześciu najsilniejszych stworków tego MG, któremu przysługuje owa nagroda. Oczywiście Ci co już zdobyli tego stworka, nie będą zmieniać Poka na słabszego xd
O bonusach za MG
Gwen Brown napisał/a:
Gdyby było inaczej to dlaczego nie było jasno określone, że wszystkie są jednorazowe, a nie jak obecnie cześć jest, a część nie?
Błąd przy pisaniu, a raczej niedopatrzenie, tj. osoby piszące nie zdawały sobie sprawy, że można to zinterpretować inaczej, a okazało się, że można, dlatego też będzie uściślenie tego, by nikt nie miał już wątpliwości ;)
Grzeg napisał/a:
Co w takim razie z wymianami? Bo powiedzmy sobie szczerze, to nie RC najbardziej pomagają takim graczom, a właśnie wymiany. Tutaj proponuje, aby gracz nie mógł dostawać pokemona na lvlu wyższym niż najwyższy lvl pokemona w jego teamie, bądź też ewentualnie na podstawie bonusów za dużą liczbę stron w przygodzie.
Jestem przeciwko bonusom za przygody ze względu na doświadczenie zdobyte przy bonusach z ogródków. Ale ogólnie o wymianach można pogadać. Masz tu na myśli wymiany stworków między graczami, a nie z Ann, tak? Bo jak dobrze wiem, na wymianach z Ann dostaje się Pokemony na takim poziomie, na jakim się oddało.
I przechodzimy do dwóch najbardziej spornych tematów .o. Rare Candy - niezmiennie zostają przy całkowitym usunięciu. Było kilka propozycji, by dać jakieś ograniczenie zakupu cukierków na miesiąc, ponieważ czasami przydają się nagle do pokazów czy czegoś. Jednakże RC można zdobyć na inne sposoby. Nie mówię tylko o przygodzie, ale też wygraniu w jakimś konkursie na forum, evencie, pokazach itp. Wtedy najlepiej po prostu nie pakować ich od razu jakiemuś Pokemonowi, tylko zostawić sb na "nagły wypadek", o którym pisała bodajże Gwen i problem z głowy :)
Enigmy - tak jak obiecałam w ostatnim poście, enigmy muszą ulec zmianie, co słusznie zauważył Grzeg, bo inaczej zastąpią RC. Dlatego też zaproponowana jest następująca zmiana: ograniczenie zakupu Enigm do max. 5 na miesiąc + oczywiście masz te, które wyhodujesz sam.
Cel ogródków - tu też wypowiedział się Grzeg, że ogródki miały służyć do zdobywania jagódek dla sb, a nie robienia sb z nich nowych lokat, tj. miejsc do trzepania olbrzymiej kasy za sprzedawanie plonów na skupie. Zmiana zaproponowana taka, jaką podał Grzeg: tylko gracze będą mogli kupować od siebie berry na swoich straganach, a skup zostałby całkowicie zamknięty.
Ograniczenie kasy - jeśli powyższe zmiany wejdą w życie, jesteśmy gotowi (tzn. Daisy jest, bo z Kyuu nie udało się skontaktować) usunąć zaproponowane ograniczenie na forsę. Może niektórym się to nie spodoba, ale biorąc pod uwagę powyższe zmiany to: a) i tak userzy zaczną powoli ubożeć; b) zmiany są na tyle radykalne, że kasa nie będzie aż tak bardzo potrzebna (za to plus oczywiście!). Oczywiście gracze będą ją pewnie wydawali wówczas głównie w przygodzie, ale tam o to, by nie przesadzali, zadbają już ich MG.
Starter: Dragonair
Profesja: trener
Profesja poboczna: uzdrowiciel Karta Postaci: przejdź Karta Postaci Pokemona: przejdź
Wiek: 29 Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 4703 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-04-07, 12:29
No, chociaż ograniczenie kasy zostałoby zniesione. I like it.
Ale dalej byłabym za pozostawieniem RC i ograniczeniu ich przy kupowaniu. Bo mimo wszystko czasem nagły wypadek może się okazać tak nagły, że nawet ewentualna rezerwa go nie pokryje ;P No i pomyślmy w przyszłość- a może ktoś z nowych chciałby wystawić pokemona w jakimś evencie i go lekko podkoksić, a tu halt bo nie ma jak, a rezerwy cukierasków nie ma bo skąd? Mimo wszystko w tych innych sposobach to nie ma ich za wiele, tam symboliczne 1-5, czasem więcej. Ja bym jeszcze nad tym dogłębniej pomyślała na twoim miejscu.
Starter: Sceptile Gekko
Profesja: trener
Profesja poboczna: ewolucjonista Karta Postaci: przejdź
Wiek: 31 Dołączyła: 24 Cze 2014 Posty: 1181
Wysłany: 2015-04-07, 16:40
Szczerze mówiąc nie podobają mi się te zmiany. Tym bardziej ograniczenie Day Care, które jest JEDYNĄ alternatywa dla Rare candy. Chociaż tyle dobrego, ze zniesiono ograniczenie kasy, co nie zmienia faktu, że po cholerę chcecie grzebać w czyimś banku. Mam więcej? No, mam i to moja sprawa na co wydam moja kasę. Z reszta żadne bonusy na które miałabym wpłacać niby na rzecz całego forum także mnie nie interesują, bo i tak tutaj z nikim się nie przyjaźnie (no może z WarMachine, ale ją znałam już wcześniej). Nic mi z tych propozycji nie odpowiada, nie podoba mi się stawianie starych graczy w gorszej sytuacji niż nowych, ale to i tak wasza sprawa. Ja tam zawsze mam wybór.
Karta Postaci Pokemona: przejdź
Wiek: 25 Dołączyła: 24 Maj 2014 Posty: 9322 Skąd: woj. Lubelskie
Wysłany: 2015-04-07, 22:33
Postaram się odpowiadać jak najszybciej, żeby już dłużej nie zwlekać~
Gwen Brown napisał/a:
Ja bym jeszcze nad tym dogłębniej pomyślała na twoim miejscu.
Okej, dzięki za radę. Niepotrzebnie cytuję, ale nie chciałam, żebyś pomyślała, że nie przeczytałam Twojego posta. Po prostu nie mam co napisać odnośnie niego.
Fay napisał/a:
Tym bardziej ograniczenie Day Care, które jest JEDYNĄ alternatywa dla Rare candy.
Dlatego też zostało poprawione na korzyść graczy, patrząc na założenie początkowe z pierwszego postu tego wątku. A alternatywną dla RC dalej pozostaje przygoda i trenowanie tam swoich Pokemonów, co, jak przypominam, ma być głównym źródłem expienia stworków.
Fay napisał/a:
Z reszta żadne bonusy na które miałabym wpłacać niby na rzecz całego forum także mnie nie interesują, bo i tak tutaj z nikim się nie przyjaźnie
zresztą* // No okey, okey, ale uznając to, że usuniemy pomysł ograniczenia kasy, chyba nie przeszkadza Ci, że będą takie bonusy? To jest dobra idea zarówno z ograniczeniem jak i bez niego, a skoro nie chcesz w tym brać udziału, to nikt Cię nie zmusi. Nie zapominajmy też, że mimo, iż kasa leci dla "dobra ogółu", to osoba wpłacająca, też czerpie korzyści. Nie wygląda to tak, że oddaje się forsę np. do fundacji, którą prawdopodobnie zgarnie ktoś inny.
Dafiar napisał/a:
Ej, skoro zabierać RC, to może podnieście limity lvli, które można zdobyć za walkę w przygodzie? .-.
Lekko można :) Walka z liderem: od 0,5 do 4lvl - tu wg. mnie jest okey. Walka w przygodzie: od 0 do 2lvl - można dać do 3lvl, Trening Pokemona w przygodzie: od 0 do 1lvl - można dać do 1,5lvl (mało, ale treningi są najprostszą formą). Tak, zmiany są niewielkie, ale to dlatego, żeby levelowanie nie było zbyt szybki po prostu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Design by Did, Yuki & Daisy7.Only for Pokemon Crystal
Wszystkie prawa zastrzeżone./All rights reserved. Copyright 2014 by Daisy7.
Pokemon Crystal launched 2011-03-23.