Pokemon Crystal
PBF Pokemon. Liczy się zabawa, a nie wygrana :3

Propozycje - Zmiany dotyczące walk pokemonów na Crystalu

Elltharis - 2014-07-15, 15:22
Temat postu: Zmiany dotyczące walk pokemonów na Crystalu
Zatem tak. Każdy widzi, że ostatnimi czasy ludzie zaczęli się interesować troszkę bardziej walkami i nawalają liderów Crystalowych. Swego czasu została też zmieniona zasada u liderów, że ich poki mogą trzymać itemki. No i właśnie, to zapoczątkowało wkroczenie Kyuubowej Inkwizycji po tym jak zacząłem szperać w mechanice gry, tak by ludzie mieli wyzwanie faktyczne z walki naprzeciw lidera, a nie gdzie tworzymy sytuacje pod tytułem lider Crystala= synonim maskotki do bicia. W czym rzecz? W tych oto zasadach które między adminkami i wbrew mojej woli miały się pojawić po cichaczu.

Cytat:
BANY
Czego nie wolno w walkach gracz vs gracz / lider

Ograniczenie gatunku:
Nie można używać dwóch lub więcej pokemonów o tym samym numerze pokedexu.
Przykładowo: Dwa Raichu złamią ograniczenie. Ograniczenie złamią także dwie postaci Castforma, jako, że nadal mają ten sam numer pokedexu.

Ograniczenie usypiania:
Nie wolno uśpić więcej niż jednego pokemona przeciwnika jednocześnie, chyba, że usypiający ruch jest wymuszony (np. Encore). Pokemon, który usypia się sam (np. Rest) nie jest wliczany w limit.

Ograniczenie unikliwości:
Zakazany jest ruch Minimize oraz Double Team.

Ograniczenie OHKO - One Hit Knock-Out:
Zakazane są ruchy automatycznie odbierające całe HP przeciwnika: Fissure, Guillotine, Horn Drill, Sheer Cold.

Ograniczenie umiejętności:
Zakazane jest używanie pokemona z ability Moody.
W dwuwalkach zabronione jest używanie pokemonów z ability Drizzle oraz Swift Swim razem.

Ograniczenie hold itemów:
Zabronione jest używanie przedmiotów: King's Rock, Life Orb, Lucky Punch, Razor Claw, Razor Fang, Scope Lens, Soul Dew, Stick oraz elementalnych Plate'ów (Dread Plate, Splash Plate etc.).
Nie można także używać dwóch takich samych trzymanych przedmiotów w jednej walce


Co do pierwszego, nie wypowiem się.

Drugi aspekt, cóż, może być. W zasadzie rzadko u nas są dwuwalki i tym podobne.

Trzeci aspekt… no właśnie i tu się zaczyna dla mnie jawne nieporozumienie. Czemu mielibyśmy banować Double Team który posiada KAŻDY pokemon uczący się TMów? Wykorzystanie owego ruchu sprawia, ze ryzykujemy półtorej tury na buffa. Oczywiście rozumiem że połączenie stacków+ tego co teraz przewiduje mechanika na forum w kwestii uników, sprawia iż taki pok jest nietrafialny. Aczkolwiek nadal są na to kontry to raz. Dwa w przypadku stackowania uników z takich ruchów można ograniczyć lub zwyczajnie usunąć korzyści z uniku pasywnego. Co do Minimize… ów ruch posiada bodaj boże aż 6 pokemonów w jednej i tej samej linii ewolucyjnej. I ich również można kontrolować jak choćby maks 2 stacki na ture w przypadku Double Team, a jeden w przypadku Minimize. Łatwiej jest ograniczać niż od razu banować.

Czwarta kwestia. Te ruchy faktycznie mogą być bardzo toksyczne… aczkolwiek z drugiej strony mają tylko 30% na trafienie, a żeby było jeszcze śmieszniej niektóre ruchy naprzeciwko pokom mający obrażenia x4 czasem potrafi spłynąć na 1-2 hity :P

Piąta kwestia. Nie widzę sensu blokować abilitki. Choć z drugiej strony jest mi to tam obojętne.

No i szóste, moje ulubione. Rozumiem ograniczenie na taki itemek jak King’s Rock. Dużo daje. Aczkolwiek cała reszta wydaje mi się być czystym szaleństwem. Tam są dwa itemki dedykowane bezpośrednio pod dwa konkretne pokemony. To co? Może od razu te pokemony zbanujmy? Inna kwestia jest z Life Orbem i itemkami na kryta. Czemu? Już mówię. Scope Lens i Razor Fang dają jeden stack na krytyka, połączone z Focus Energy dają trzy stacki, co w szóstej generacji daje nam 100% na trafienie krytycznym ciosem, choć z drugiej strony krytyki w tej generacji zostały znerfione i nie zadają 200% dmgu a 150%.
Life Orb, bez konkretnego Ability poka jest praktycznie bezużytecznym lub wyjątkowo ryzykownym itemkiem. Ma dobrą synergie z Magic Guard oraz perfekcyjną synergie z Sheer Force. Aczkolwiek w tym momencie wchodzimy na ten sam rozdział omawiany co poprzednio, owe bany praktycznie są skierowane na pewną bardzo malutką pulę pokemonów

Zasady które chciała wprowadzić Kyuubi pochodzą ze Smogona, który tworzył regulamin specjalnie do walk na poważniejszą scenę w kwestii balansu. Czy tak im wyszło na dobre? Nie wiem. Rozmawiałem z Kowaltem w tej sprawię i uważa, że nie jest to do końca dobre. Skoro jest średnio fajne w samej grze, to czemu ma być dobre na forum? Osobiście uważam, iż wprowadzenie tego na forum jest zwyczajnie głupie. Czemu? Bo tak naprawdę sprowadza każdego do parteru i stawia pod murem na tej samej pozycji. Nie ma czegoś takiego, ze ktoś poświęci swój czas, pokombinuje, tworzy mocny team. A tym właśnie wyróżniali się najsilniejsi trenerzy.

Czemu tworzę ten temat? Bo nie chce z Kyuubi kłócić się dalej na gg nad sensem tego wszystkiego, bo ona w tym widzi sens, ja nie <a ze mną parę osób>. Decyzję odnośnie takich regulacji zasad walk na forum powinniśmy podjąć wszyscy, mając świadomość co przyjmujemy na klatę, a nie po cichaczu przepychać dziwne ustawy

Kyuubi - 2014-07-15, 15:47

Dobra, teraz mój punkt widzenia.

Cytat:
Ograniczenie gatunku:
Nie można używać dwóch lub więcej pokemonów o tym samym numerze pokedexu.
Przykładowo: Dwa Raichu złamią ograniczenie. Ograniczenie złamią także dwie postaci Castforma, jako, że nadal mają ten sam numer pokedexu.

To się wydaje chyba jasne, dlaczego tak jest :P

Cytat:
Ograniczenie usypiania:
Nie wolno uśpić więcej niż jednego pokemona przeciwnika jednocześnie, chyba, że usypiający ruch jest wymuszony (np. Encore). Pokemon, który usypia się sam (np. Rest) nie jest wliczany w limit.

Przykładowo, mamy pokemona, który posiada atak Spore. Usypia jednego z naszych stworków i żeby nie dać go obijać, zmieniamy pokemona. Bach! Spore. Kolejny pokemon śpi. No to może jeszcze następny? BACH! SPORE! Można tak w nieskończoność. Stąd ograniczenie na usypianie.

Cytat:
Ograniczenie unikliwości:
Zakazany jest ruch Minimize oraz Double Team.

Jak wygląda sędziowanie walk na Crystalu, wie każdy. To długi i czasochłonny proces, a walki nigdy nie kończą się po kilku dniach. Jeśli do tego dołożymy uniki, walki wydłużą się jeszcze bardziej, bo połowa ataków zwyczajnie nie będzie trafiać, a to mija się z celem. Wszystkie pozostałe buffy zostają takie, jakie są, więc do woli można zwiększać sobie atak, obronę, szybkość i pozostałe, ale ataki powinny trafiać. Od tego mamy w systemie zapis o unikaniu ciosów, żeby móc z niego skorzystać. Przykładowo Blissey po użyciu 3x Minimize oraz zrobieniu uniku, ma około 80% na to, że atak jej nie trafi. A stackowanie Double Team? Jaki jest sens tego, skoro mogą to robić wszyscy? Stackujmy Double Team, a potem walmy byle jakimi atakami, które mają też swoją celność. MOOOŻE za miesiąc coś trafi.

Cytat:
Ograniczenie OHKO - One Hit Knock-Out:
Zakazane są ruchy automatycznie odbierające całe HP przeciwnika: Fissure, Guillotine, Horn Drill, Sheer Cold.

Szansa na trafienie takiego ruchu faktycznie wynosi tylko 30%. To jest 1/3 na to, że trafi i zabije przeciwnika automatycznie. Wyobraźmy sobie teraz kolejkę, w której każdy może wykorzystać pięć ruchów. Fissure, Fissure, Fissure, Fissure, Fissure~! Któryś na pewno trafi, nie sądzicie? W grze te ataki są maksymalnie ograniczone przez PP - ale u nas na forum nie ma PP.

Cytat:
Ograniczenie umiejętności:
Zakazane jest używanie pokemona z ability Moody.
W dwuwalkach zabronione jest używanie pokemonów z ability Drizzle oraz Swift Swim razem.

Ability Moody ma bardzo niewiele pokemonów, jednak jest ona bardzo mocna - poświęcając jeden poziom losowej statystyki, podnosi inną o dwa poziomy co turę.
Drizzle i Swift Swim bardzo bolą razem ;-; i są zabronione również w zasadach uczciwego pojedynku na smogonie.

Cytat:
Ograniczenie hold itemów:
Zabronione jest używanie przedmiotów: King's Rock, Life Orb, Lucky Punch, Razor Claw, Razor Fang, Scope Lens, Soul Dew, Stick oraz elementalnych Plate'ów (Dread Plate, Splash Plate etc.).
Nie można także używać dwóch takich samych trzymanych przedmiotów w jednej walce


King's Rock daje 10% szans na to, że przeciwnik stchórzy podczas kontaktu fizycznego. W walce dwóch pokemonów, które bazują na atakach fizycznych, jest niesamowicie upierdliwy i toksyczny.
Life Orb znacząco wzmacnia atak kosztem bardzo niewielkiej ilości HP co kolejkę.
Lucky Punch, Stick, Razor Claw i Scope Lens to przedmioty, które zwiększają szansę na uderzenie krytyczne. Przy użyciu Focus Energy, szansa ta wzrasta do 100% - na forum to jest mocno destrukcyjne. Cios krytyczny bardzo boli sam w sobie, a cios krytyczny przy każdym jednym ataku sprawi, że pokemony będą padać praktycznie na 2 hity. Jest kilka ataków podnoszących szansę na atak krytyczny, żaden z nich nie jest zbanowany. Ale 100% szansy na kryta, po moim trupie.
Soul Dew to mocny item dla Latiosa i Latiasa.
Elementalne Plate wpisałam, żeby Alistar nie musiał ich tłumaczyć - każdy z nich ma odpowiednik o takim samym działaniu, więc *wzrusza ramionami*

Wszystko to jest pisane z myślą o NPE:
http://boardgamegeek.com/...lay-experiences

Negative Play Experience (NPE) is when playing a game frustrates or bores one or both players.

Negatywne Doświadczenie w Grach. Kiedy granie frustruje albo nudzi jednego lub obu graczy. A kogo nie wpieni czy nie znudzi walka, w której niczego nie może trafić, albo wszystko co wystawi schodzi na dwa hity? No właśnie.

Elltharis - 2014-07-15, 15:58

Kyuu pok padający po 2 krytykach to chyba po atakowaniu pokemona ze slabościa x2. Bo na rónych warunkach nie widze takiej możliwości. Przecież pisałem ze ten dmg jest zwiększony wtedy o 50% tylko i jedynie.

Life Orb za mała ilosc HP? Serio? Toz on upierdziela 10% maksowego HP po kazdym ataku....

Legendy do walki nikt nie wystawi.

A uniki lepiej jest ograniczać a nie od razu banować.

Kyuubi - 2014-07-15, 16:10

Elltharis napisał/a:
Kyuu pok padający po 2 krytykach to chyba po atakowaniu pokemona ze slabościa x2. Bo na rónych warunkach nie widze takiej możliwości. Przecież pisałem ze ten dmg jest zwiększony wtedy o 50% tylko i jedynie.

Life Orb za mała ilosc HP? Serio? Toz on upierdziela 10% maksowego HP po kazdym ataku....

Legendy do walki nikt nie wystawi.

A uniki lepiej jest ograniczać a nie od razu banować.

A ktoś idąc na lidera bierze skład, który ma ataki na jego poki x0,5? To, że ludzie się będą nawalać atakami za x2 jest co najmniej oczywiste. Mając wybór, zaatakować za 0,5, x1 i x2, oczywiste, że wybiorą x2.

Jeden atak leczący i masz 50% HP z powrotem. A buff nadal jest, i to mocny.

Skoro legendy nikt nie wystawi, to nie wiem, czemu Cię to tak boli :P

No i są ograniczone. Do itemów, które zwiększają unik oraz wspominania o unikach w taktyce.

Elltharis - 2014-07-15, 16:16

Mogą brac różne poki ale szans na to, że w stu procentach przy następnej zmianie trafią na tego konkretnego to loteryjka. Ja mówiłem Ci już, nie rób z liderów Crystala pind do bicia bo oni mają stanowić wyzwanie, a nie dawać się lać po pysku jak dzieci.

Jeden atak leczący? Już ja to widzę... wyciągasz już możliwości z kosmosu. Taki pokemon jeśli przeciwnik skupi się na taku, prawdopodobnie zabije takiego pokemona w pierwszej rundzie, bo on sam mu wyświadczy przysluge ubijając bardzo duży procent HP.

Zasadniczo legendy w ogóle nie powinny występować w walkach z liderami, a między graczami jedynie za zgodą obu graczy.

Nie takie ograniczenia mi chodzi. To niestosowne i głupie upierdzielać atak tylko z tego tytułu bo nie potrafisz go wybalansować. Już mówiłem to się da ograniczyć. Dajesz 2 stakci masz na unik. Pasywne zdolności uniku usuwasz w ogóle albo dajesz połowę tego co masz+ itemek. I co? Takie OP? Nie sądze. Walki na Crystalu i tak trwają 3-4 tury.

kowalt - 2014-07-15, 17:36

Aj waj.

Ograniczenie gatunku.
Castform to kiepski przykład. Zmienia on formy podczas walki. Rotom byłby lepszy. Czemu mam mieć zabronione użycie składu w którym występuje Rotomów sześć? W gruncie rzeczy każdy jest inny i obiera się doń inne strategie. Rozumiem blokowanie Volcaron, Blazikenów(Speed Boost u drugiego i Quiver Dance u pierwszej). Pojedyncze okazy są trudne do pokonania a jeśli miałoby być ich więcej? Ja bym to jakoś rozdzielił.

Ograniczenie usypiania jest akurat w porządku. Zwłaszcza przy Spiksach i Stealth Rockach. Masz uśpiony cały skład? Przeciwnik położył pułapki? Bawi się Roarem? Nie możesz się wybudzić? Przegrałeś. Tu się zgadzam.

Kwestia uników. Jako ciekawostkę wpierw podam że japończycy(którzy nie grają zgodnie z Smogonem) wcale nie stosują reguły uników. Smogonowcom chodzi o pozbycie się elementu losowości i nie przedłużaniu walk Wi-Fi. Chodzi o grę która nie może trwać zbyt długo. W PBFach traci to sens jako tako. Jednak jeśli uznacie że jednak jest to potrzebne to również zrozumiała sprawa. Zamiast wywalać całkowicie ograniczyłbym o połowę na przykład.

OHKO. Tu jest problem. Z jednej strony ruchy są wkurzające. Z drugiej posiadać atak ale nie móc go wykonać? Koleżanka wspomniała o PP. Zawsze można to jakoś rozwiązać. Zezwolić na użycie ataku tylko raz? Sprawić że po pozytywnym wykonaniu OHKO użytkownik będzie tak zmęczony że nie będzie w stanie dalej walczyć? Trzeba się zastanowić czym jest PP. Ja uznałem te punkty jako swoisty miernik jak bardzo wyczerpujące dla Pokemona jest użycie danego ataku.

Mamy cztery stwory z Moody. Trzy z nich nie należą do elity Pokemonów raczej. Czwarty to Smeargle który służy jako Traper. Rzeczywiście jest to kłopotliwe Ability ale bierzmy pod uwagę że działa raz na rundę. To nie gra gdzie aktywuje się po każdym ataku. Ile ruchów zawiera strategia? ~5. To wystarcza by zjechać stworka aż nadto. To już bardziej wkurzające są inne umiejętności na PBFach.
Drizzle + Swift Swim zakazane.
Okej. To co z Sand Stream i Sand Rush?
Drought i Chlorophyl? To samo tylko inna pogoda w nich występuje. Podwojenie prędkości jest aż tak bardzo kłopotliwe? To co z Agility?

Czym kierowałaś się dobierając Itemy? W znaczeniu Kings Rock okej. Life Orb nie wiem. Przy każdym ataku tracisz 10% HaPe. Czy atakując trzy razy w trakcie tury pozbawiasz się już 30%. Do tego jakieś obrażenia od oponenta. Okej. Można się leczyć ale to strata ruchu. Strata podczas której oponent może na nas narzucić jakiś statut.
Soul Dew? Item zwiększający Sp.Att i Sp.Def Lati@som. Serio trzeba go zbanować? Będą dwa Lati na forumie. Do tego mogę śmiało zgadywać iż będą one korzystały z Mega Stonów. Jeśli już miałbym czegoś zakazywać to Itemów typu Choice + ataków takich jak Trick. Sytuacja gdy zostaniesz zmuszony do używania tylko jednego ataku będzie serio toksyczna.

Zeit - 2014-07-15, 19:08

Ograniczenie usypiania: okej, w taki albo inny sposób. Bo teoretycznie zawsze można użyć jakiegoś przedmiotu/jagody usuwającej ten status, ale może się też zdarzyć sytuacja, że ktoś będzie nim "spamował" w każdej turze. Walka opierająca się o usypianie i budzenie pokemonów jest bezsensowna.

Ograniczenie unikliwości: w porządku, ale nie w taki sposób, bo równie dobrze powinno się też zakazać Sand Attack, Smokescreen i całej gamy innych ruchów wpływających na celność, bo to w sumie na jedno wychodzi - atak nie trafia i tyle. Jeśli już, to proponowałabym ograniczenie ilości użyć w walce (co chyba już nawet mamy, jeśli dobrze rozumiem - do sześciu stacków) albo poziomu, do którego można zwiększyć swoją unikliwość/zmniejszyć celność przeciwnika.

Ograniczenie OHKO: jak ograniczenie, to ograniczenie, a nie kompletne zbanowanie. Jak napisał kowalt - zezwolić na użycie go tylko raz w walce albo coś w tym rodzaju.


Co do ograniczenia gatunkowego, itemów i umiejętności, to ciężko mi się wypowiadać w tym temacie, bo nie jestem odpowiednio zorientowana, a moja ograniczona wiedza i tak uniemożliwia mi korzystanie ze sztuczek tego rodzaju, przynajmniej na razie. Pogodzę się z decyzją ogółu.

Elltharis - 2014-07-15, 19:54

Ja wstępnie miałem pomysł z unikami by wyglądało to tak:
-zostawić aktualne 12% na unik jeśli jest wspomniane by pokemon unikał.
-przy pierwszym stacku Double Team procent ten spada do 6%, potem po użyciu drugi raz mamy 0%, zatem chcąc nie chcąc wyjdzie na to samo, bo skoro pokemon zaczyna stackowac uniki siłą rzeczy jest to, że będzie unikać, to logiczne.
-na runde maks 2 stacki uników, czyli wbicie maks stacków będzie trwać aż 3 tury.

Zeit - 2014-07-15, 20:54

Ha, czyli w jaki sposób działa to teraz, jak jeszcze jest ten stary system? Byłam przekonana, że ruchy typu Double Team zwiększają unikliwość o te 12%, ale pokemon sam z siebie uników nie robi i dopiero komenda trenera je wymusza.
Elltharis - 2014-07-15, 21:25

Bo zwiekszaja, double team daje 12%, Minimize daje 25% bo daje dwa stacki naraz. A ogolnie na forum aktualnie panuje zasada ze jesli trener powie by pokemon wykonywał uniki dostaje na starcie 12% na uniki bez niczego.
Zeit - 2014-07-15, 21:39

Aa, teraz rozumiem. Dziękuję za wyjaśnienie. :3

W takim razie wydaje mi się, że Elltharis z unikami kombinuje w dobrą stronę, ja jestem za.

Daisy7 - 2014-07-21, 19:35

Jak dla mnie możemy wspólnie modyfikować te bany. Jednak pragnę wspomnieć już na samym początku, że taktyk ze mnie słabiutki, nigdy nie wdrążałam się tak głęboko w możliwości itemków, ablitek itd., a połowa to dla mnie czarna magia wgl, ale do dzieła~

Cytat:
Ograniczenie gatunku:
Nie można używać dwóch lub więcej pokemonów o tym samym numerze pokedexu.
Przykładowo: Dwa Raichu złamią ograniczenie. Ograniczenie złamią także dwie postaci Castforma, jako, że nadal mają ten sam numer pokedexu.

Za, ale kowalt wspomniał o Rotomie i wydaje mi się, że skoro jego formy mają różne zależności na typy, to tutaj możnaby pozwolić na użycie dowolnej ilości Rotomów z tym, że nie można dwa razy tej samej formy~
Cytat:
Ograniczenie usypiania:
Nie wolno uśpić więcej niż jednego pokemona przeciwnika jednocześnie, chyba, że usypiający ruch jest wymuszony (np. Encore). Pokemon, który usypia się sam (np. Rest) nie jest wliczany w limit.

Zaaa~
[quote]Ograniczenie unikliwości:
Zakazany jest ruch Minimize oraz Double Team.
Minimize jest mocny, więc może go zabronić, a Double Team dać ograniczenie? Chociaż z drugiej strony to średnio mądre, bo po dwóch kolejkach DT mamy efekt Minimize. Więc może po prostu dać ograniczenie, że Double Team możem wykonać 2x razy, a Minimize x razy i wtedy wychodzi niby na to samo, ale jednak Poki z Minimize mają lepiej, bo zamiast marnować dwie kolejki, wykonałby ten sam efekt w jednej. A dzięki surowemu ograniczeniu nie pozwoli się za mocno podwyższyć szansy na unik, a ograniczenie pozostanie ograniczeniem - nie zakazam, jak to ktoś trafnie zauważył~
Cytat:
Ograniczenie OHKO - One Hit Knock-Out:
Zakazane są ruchy automatycznie odbierające całe HP przeciwnika: Fissure, Guillotine, Horn Drill, Sheer Cold.

I tutaj przekonał mnie ktoś, nie pamiętam już kto, który napisał, że po co Pokemonowi ten ruch, skoro nie może z niego korzystać. Jednakże jakby nie patrzeć Kyuu ma rację, że szansa 1/3 i próba wykonania danego ciosu 5 razy z rzędu ma duże szanse na powodzenie. Właśnie dlatego tu też byłabym skora do zamiany "zakazane" na "ograniczone do użycia jednego z podanych ruchów raz na turę albo raz na wykonującego Poka". Jakby ktoś się nie domyślił, chodzi mi o to, żeby stworek mógł użyć jeden wybrany cios z tych wszystkich podanych, a nie jeden z każdego rodzaju podanych.
Cytat:
Ograniczenie umiejętności:
Zakazane jest używanie pokemona z ability Moody.
W dwuwalkach zabronione jest używanie pokemonów z ability Drizzle oraz Swift Swim razem.

Nie znam się kompletnie ;___;
Cytat:
Ograniczenie hold itemów:
Zabronione jest używanie przedmiotów: King's Rock, Life Orb, Lucky Punch, Razor Claw, Razor Fang, Scope Lens, Soul Dew, Stick oraz elementalnych Plate'ów (Dread Plate, Splash Plate etc.).
Nie można także używać dwóch takich samych trzymanych przedmiotów w jednej walce.

King's Rock - zabronić
Life Orb - umm... czy 10% to tak niewiele? Tu nwm.
Lucky Punch, Stick, Razor Claw i Scope Lens - Kyuu napisała, że to itemy, które zwiększają szansę na uderzenie krytyczne, yep? A przy użyciu Focus Energy dają 100% na critic. Więc może dać walczącemu pewne ultimatum. Pokemon może trzymać wybrany item, ale wówczas nie może wykonać Focus Energy. Walczący wtedy wybiera, czy woli, by stworek trzymał taki item, czy bardziej podoba mu się możliwość korzystania z FE.
Soul Dew - zwiększa oba SP o 50%, zabronić, zdecydowanie za dużo.
Plate - gdyby były jednorazowe, można by się zgodzić, ale z racji tego, że nie są (chyba?), jestem za zabronieniem.
Nie można także używać dwóch takich samych trzymanych przedmiotów w jednej walce. - Tu jak najbardziej za.

Elltharis - 2014-07-21, 20:13

Ehh, Daisy pisałem na górze swój post odnośnie uników i śmiem twierdzić, że jest całkowicie zbalansowany, wliczajac w to również Minimize. Efekt jedynie jest tu korzystniejszy dla Minimize bo masz jeden ruch do przodu w przeciągu tury. No ale sorry to na pewno lepsze ograniczenie balansu walki przeciwko pokom ktore mają jakieś możliwości niż od razu z miejsca je banować, bo lepiej banować zamiast balansować.

Co do Life Orba, tak jak pisałem najlepiej on się sprawdza na pokach z Sheer Force i Magic Guard, bez tych abilitek to Life Orb jest gwodźiem do trumny.

Itemki nakryta... cóż te ultimatu już mi się kompletnie nie podoba. Dmg z krytyków jest o 50% wiekszy. Dzisiaj robilem wyliczenia na pokach z tego samego tieru, jeden specjalizujący się bardziej w ataku, drugi w obronie, aczkolwiek ich staty nie wybijały się fenomenalnie w górę. Wynik? Krytyczne uderzenie nie licząc ruchów super efektywnych zadawały jakies 200-300 obrazen maks. Kyuu oczywiście wierci mi w mozg, że to aż tyle, bo w przypadku ruchów x2 parę hitów i martwy pok jest w ciągu jednej rundy. No dobra ok, ale wpierw trzeba mieć ten itemek, nie każdy na forum go ma, trzeba mieć poka z Focus Energy, nie każdy go ma. Po za tym jakby się czepiać, to poki mające dmg w siebie x4 w ogóle powinny dostac jakieś poprawki, bo przecież jak oberwą swoją słaboscia spływają na jedno uderzenie.

kowalt - 2014-07-21, 22:21

Pierw uniki. Mimo że inaczej opisane to propozycja Ella i Daisy są dość podobne. Chodzi o ograniczenie. Najpierw jednak sprawa Double Team. On tu nie ma dodatkowego bonusu w postaci widm stworka? Jeśli tak to uważam że jest lepszy od Minimize. Nie mniej. Skoro ograczniać to do jednokrotnego użycia Minimize/dwukrotnego DT na jeden odpis. Czyli tak jak chce Ell. Niżej być nie może a wyżej straci sens.

Ogólnie zgadzam się z Ellem gdyż prawilnie to wszystko łoży.
Chciałem tylko zwrócić uwagę ze Soul Dew działa tylko w parze z Latiasem i Latiosem. Z resztą w takim wypadku co z Tymi przedmiotami które również zwiększają niektóre statystyki o spore wartości? I też tylko konkretnym Pokemonom? Zostawiłbym w spokoju(chodź Eviolite z Porygonem 2 i Chansey jest niesamowicie wkurzający).

Pamiętajmy że wszystkie bonusy mogą działać w dwie strony. W żadnym wypadku żaden z graczy nie jest raczej ograniczony. Chyba. Problemem jest gdy gracze mają już wymaksowane uniki i żaden z nich nie trafia. Jednak jeśli do takich wypadków będzie dochodzić to wystarczy obciąć bonusy od jednokrotnego użycia Minimize/DT/innych o połowę.

Elltharis - 2014-07-21, 22:27

Double Team sprawia wrażenie dodatkowych stworków, ot taka mała armijka jest tworzona. A ten, nie wiem czy wiecie ale Minimize mimo tego, ze ma ogromne plusy to ma też wady. No i nie zapominajcie, że uniki można zredukować do praktycznie zera przy pomocy bodaj boze 4-5 ruchów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group