Pokemon Crystal
PBF Pokemon. Liczy się zabawa, a nie wygrana :3

Wyścigi - Wyścig YON ~ Kraina Pagórków ~

Daisy7 - 2016-03-23, 07:11
Temat postu: Wyścig YON ~ Kraina Pagórków ~

Udział może wziąć prawie każdy Pokemon. Wykluczone z atrakcji są te, które nie potrafią poruszać się po ziemi (nie mają żadnych odnóży, czyli np. Poke-ryby, stworki lewitujące typu Gastly). Dodam też, że Poki będą musiały biec, więc latanie, teleportacja, toczenie się itp. są zabronione. Opiekun wydaje polecenia z brzegu, dlatego wystartować może Pok dowolnej wielkości. Zapisy trwają do 27 marca br. (włącznie), a w poniedziałek zaczynamy. Wszelkie zasady omówię przed rozpoczęciem. Zapisujcie się! Wystarczy wypełnić tu poniższy formularz:

Cytat:
~ Formularz ~
Pokemon startujący:
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy):
Pokryłem/am koszt 500$.

Kod:
[b]~ Formularz ~[/b]
Pokemon startujący:
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy):
Pokryłem/am koszt 500$.

O co chodzi z kosztem 500$? Każdy, kto się zapisuje, musi zapłacić od razu przy dodawaniu formularza podaną kwotę. Osoba, która nie odpisze na czas (48h, trochę więcej na czas trwania Pyrkonu, bo sama nie będę miała, jak wtedy odpisać), zostaje zdyskwalifikowana i traci forsę. Uczestnik, który do samego końca nie będzie sprawiał problemów, otrzyma zwrot całej kwoty plus jej 20% (łącznie 600$).
Jeżeli do poniedziałku ktoś z zapisanych nie będzie miał zaktualizowanego banku, nie weźmie udziału w wyścigach.

Do wyścigu nie można pożyczać Pokemonów od innych!

» NAGRODY «
~ 1 msc - White lub Black Mage Misdreavus na 18lvl z dowolnym Egg Move
~ 2 msc - shiny lub zwykły Emolga na 9lvl z dowolnym Egg Move
~ 3 msc - jajeczko Zubata lub Woobata z dowolnym Egg Move
----------------
~ 4 msc - dowolny kamień ewolucyjny (prócz mega stone)
~ 5 msc - dowolny TM lub MT
----------------
~ niższe miejsca - 1000$

Did - 2016-03-23, 11:09

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Mega Lopunny
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): Wide Lens
Pokryłem/am koszt 500$.

Jake - 2016-03-23, 14:24

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Glameow Rip
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): Float Stone
Pokryłem/am koszt 500$.

Ves - 2016-03-23, 16:33

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Electrike Zeus
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): --
Pokryłem koszt 500$

Lu - 2016-03-23, 17:03

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Vulpix
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): Bright Powder
Pokryłem/am koszt 500$.

Fay - 2016-03-23, 17:09

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Mega Sceptile "Gekko"
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): Leftovers
Pokryłem/am koszt 500$.

Viviann Malesci - 2016-03-23, 18:59

Zgłaszam moje multikonto (James Toru) bo nie chce mi się przelogowywać xd

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Poochyena
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): -
Pokryłem/am koszt 500$.

Orange - 2016-03-23, 19:36

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Froakie
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy):Wise Glasses
Pokryłem/am koszt 500$.

Mam pytanie, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że podczas trwania wyścigu, Froakie w mojej przygodzie ewoluuje. Co wtedy mam zrobić?

Gwen Brown - 2016-03-23, 20:24

Emolga? Przekonałaś mnie xD

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Jolteon
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): Zoom Lens
Pokryłam koszt 500$.

Alliana - 2016-03-27, 20:03

~ Formularz ~
Pokemon startujący: Eevee
Trzymany przedmiot (nieobowiązkowy): ---
Pokryłam koszt 500$.

Daisy7 - 2016-03-28, 11:13

Zasady:
1. Podczas całych wyścigów nie można używać ruchu Teleport.
2. W jednym poście użyć możesz max. 3 ataki (bez względu na to, czy będzie to trzy razy ten sam czy kombinacja trzech różnych).
3. Ruch Protect użyć możesz tylko dwa razy na cały wyścig.
4. Ruchy usypiające i zamrażające przeciwnika można użyć tylko trzy razy na cały wyścig. W sensie, że nie po trzy zamrażające i trzy usypiające tylko łącznie trzy z tych obydwóch kategorii.
4.2. Co prawda usypianie czy zamrażanie nie jest zabronione, jednakże będzie wyglądać nieco inaczej niż w rzeczywistości. Uśpiony/zamrożony Pok tylko na chwilę stanie się niedyspozycyjny = utrata czasu. Po chwili dojdzie do siebie i będzie mógł kontynuować bieg.
5. Nie można używać ataków, które rozwalają przeciwnika jednym ciosem.
6. Ataki uderzające z odległości (prócz tych, które nigdy nie pudłują) mają dodatkowe 10% szansy na nietrafienie. Jest to utrudnienie wynikającym z ciągłego ruchu w jakim są stworki.
7. Zabronione jest omijanie przeszkód. Przypominam też, że Pokemon musi biec (ew. skakać). Żadnego latania, lewitowania itd.
8. Pokemon do końca wyścigów pozostaje w formie, jaką był podczas składania zapisu na wyścig i ma ataki, które wtedy posiadał. Oznacza to, że jeśli w trakcie wyścigów stworek ewoluuje lub pozna nowy atak, nie ma to zastosowania w tej atrakcji.

Etap pierwszy
Na początku wszystkie Pokemony stoją na starcie. Przed nimi pierwszy, najprostszy odcinek, czyli zwyczajny bieg po prostej, wydeptanej ziemi. Drobną przeszkodę mogą stanowić wystające gdzieniegdzie z podłoża korzenie, ale jeśli Pokemon będzie spoglądał pod nogi, nie powinien wywinąć orła. Tutaj głównym utrudnieniem są rywale, którzy mogą przy pomocy ataków przeszkadzać swoim przeciwnikom. Dodam też, że odcinek służy przede wszystkim ustaleniu kolejności do następnego, gdzie trasa nie będzie już taka łatwa. Bo wiecie, na razie wszystkie maluchy stoją na starcie, ale potem jedne będą na przodzie, a drugie daleko w tyłach.

Czas na odpis to 48h, a więc zaliczać będę tylko te posty napisane do dnia 30 marca br., godz. 15:00 (czasu trochę więcej, bo i tak wcześniej ze szkoły nie wrócę). Oczywiście odpisy zamieszczacie w tym wątku! Życzę powodzenia~



James Toru, proszę o natychmiastowe zaktualizowanie konta bankowego, gdyż nie widzę odjętej kasy za wyścig. Teoretycznie nie powinnaś być do niego dopuszczona w takim wypadku, ale jako, że są jeszcze święta, to Ci podaruję .-.

Ves - 2016-03-29, 18:11

- Zeus, to twój czas i twój dzień. Dasz radę, wierzę w twoją szybkość. Na dobry początek wystrzeliwuj się w początek Quick Attackami. Pamiętaj, absolutnie się nie zatrzymuj. By robić uniki, skacz, zwalniaj, przyśpieszaj lub chowaj się za jakimiś przeciwnikami. Nie masz za dużo ataków, używaj Thunder Wave tylko w razie konieczności. Jeśli jakiś przeciwnik postanowi użyć ataku elektrycznego, wciągniesz go automatycznie z powodu twojej umiejętności. Obserwuj inne pokemony, może uda ci się w jakiś sposób wykorzystać otoczenie. Uważaj pod nogi, tu wystają korzenie, a niepotrzebny upadek może cię spowolnić. Pilnuj się, pamiętaj o swoich atakach, możesz użyć Quick Attack na jakimś słabszym wrogu, bo razem z tobą startują także potężne Mega-ewolucje. Dasz radę, biegnij jak najszybciej, wierzę, że możesz wygrać!
Fay - 2016-03-29, 19:07

-Gekko, biegnij przed siebie jak najszybciej potrafisz i uważaj, by nie wywrócić się na wystających korzeniach. Nie wdawaj się w bójki i unikaj ataków swoich przeciwników. Rozluźnij swoje ciało przy pomocy Agillity, by móc poruszać się na trasie jeszcze szybciej. Gdy zauważysz, ze ktoś chce wycelować w ciebie swoim atakiem użyj Grass knot, by podciąć mu nogi i go wyprzedzić. Spróbuj wyprzedzić swoich rywali używając Quick Attack i uciec do przodu po za zasięg ataków. Jeśli to nie będzie możliwe po prostu w miarę swoich możliwości przeskakuj nad przeszkodami i unikaj ataków przeciwników.
Orange - 2016-03-29, 19:41

- Dobrze Froakie plan jest taki:
1. Kiedy jest to potrzebne schodzisz pod ziemię przy użyciu Dig.
2. Będąc nadal pod ziemią, co jakiś czas wystrzelaj spod niej Toxic Spikes w powietrze, tak by opadły na ziemię, i utrudniły zadanie innym.
3. Teraz używaj nadal pod ziemią, a także przed i po tym jak się pod nią będziesz znajdował, używać Quick Attack, by przyśpieszyć.
4. Możesz używać swoich Frąbelków, by spowalniać innych, ale pamiętaj, że przede wszystkim liczy się, byś to ty dotarł jak najszybciej.
- Na razie to tyle, leć mały!- Starałem się już jak najmniej i jak najszybciej do niego mówić, by nie tracił czasu.

James Toru - 2016-03-29, 19:53

Pogłaskałem jeszcze Poochyenę na dodanie odwagi i wydałem mu instrukcję
- Jesteś mały i szybki tak więc korzystaj ze swojego wzrostu, biegaj pomiędzy przeciwnikami i wyskakuj w powietrze jeżeli ktoś będzie chciał cie zaatakować. Sam natomiast rozsypuj swój Sand Attack dookoła kiedy będziesz biec aby stworzyć za sobą piaskową zasłonę. Uważnie patrz pod łapy aby się nie przewrócić a na większe korzenie wskakuj i odbijaj się od nich. Wystarczy że będziesz czwarty albo piąty a potem będziemy ich gonić lub starać się utrzymać tę pozycję! Wierzę w ciebie jak zawsze mały!

Gwen Brown - 2016-03-29, 20:02

- Iskierko na początek zaczniemy na luzie i bez nerwów. Użyj Quick Attack, żeby na razie troszkę przyspieszyć. Uważnie obserwuj rywali i otoczenie, w razie gdyby przed tobą zrobił się jakiś "korek" bo inni się zderzyli czy coś staraj się ich przeskoczyć czy ominąć. Trasa niby jest udeptana, ale zerkaj czasem, żebyś nie zaplatała się w jakimś korzeniu czy dołku. Już sama z siebie jesteś dość szybka, więc nie powinnaś wylądować na samym. Druga sprawa- masz bardzo przyjemną umiejętność, dlatego niby omijaj wszelkie ataki statusowe, ale w razie jakbyś czymś oberwała to nawet dobrze- dostaniesz dodatkowe przyspieszenie od twojej umiejętności. Na wypadek ataków rywali, odpowiadaj Shadow Ballami. Ale nie atakuj jako pierwsza, wtedy będziesz mogła robić użytek ze swego przedmiotu i mieć ciut lepszą celność. Tak więc nie atak, a obrona. A na koniec, jak sytuacja się troszkę uspokoi i nie będą żadne "siekiery" latać, to przyspiesz ze swoim Agility. Tak czy inaczej oczy dookoła głowy i pędź przed siebie. Potem będziemy się martwić resztą
Lu - 2016-03-29, 22:31

- Vulpix, słuchaj mnie uważnie, bo musimy się śpieszyć. Już na samym początku musisz zacząć ostro, aby nie zostać w tyle. Bycie na końcu nie jest zbyt dobre, bo zawsze możesz oberwać jakimś rykoszetem. Dlatego też rozpędź się za pomocą Flame Charge. Atak ten doda ci szybkości, a w dodatku schowasz się z płomieniami, więc nikt nie będzie na tyle głupi, aby się do ciebie zbliżać. Staraj się utrzymywać w środku tego ładunku jak najdłużej, ale nie tak, aby się niepotrzebnie męczyć. Zachowaj siły na dalszy bieg. Uważaj pod nogi na wszelkie ataki i korzenie, które są rozsiane po drodze. Staraj się je przeskakiwać i z gracją lądować na dalszym torze, ponieważ upadki mogą kosztować nas utraceniem pozycji. Nie wdawaj się w niepotrzebne bójki, które tylko by cię spowalniały. Korzystaj z tego, że jesteś mała i zwinna - jeżeli dobrze pójdzie to przeciwnicy nie będą zwracać na ciebie uwagi. W razie czego używaj Quick Attack do szybszego reagowania i unikania ciosów. Możesz go też utrzymywać do zwiększenia swojej szybkości i wyprzedzenia przeciwników. Gdyby ktoś był jednak zbyt uparty i nie dawał ci spokoju, używaj Roar, aby się od niego obegnać. Nikt nie będzie chciał do ciebie podbiec ani z tobą zaczynać, jeżeli będziesz na niego groźnie ryczeć. Dasz radę mała, wierzę w ciebie!
Did - 2016-03-29, 22:50

- Lopunny, na samym początku użyj Agility. Dzięki temu będziesz mogła rozpędzić się do jeszcze większych prędkości, co jest bardzo ważne w tym etapie zawodów. Zaraz po tym wystartuj, jak torpeda, starając się uciec od swoich rywali. W ramach obrony przed zmianami statusów, możesz użyć Magic Coat. Magiczne lustro powinno zdążyć cię przed nimi ochronić, przez co nie będziesz musiała się zatrzymywać. Odnośnie przeszkód, po prostu je przeskakuj. Jesteś królikiem, więc jesteś wyszkolona w skokach. Są częścią twojego życia. Ba! Możesz je wykorzystać, żeby wysunąć się na prowadzenie. Żeby zwiększyć ich siłę, zastosuj technikę, którą używasz przy High Jump Kick. Ponadto posiadasz przedmiot, zwiększający twoją celność, a jako, że nie celujesz w żadnego przeciwnika, będziesz mogła swobodnie wylądować i ponownie się odbić. Do dzieła moja Aiko! Wierzę w ciebie!
Jake - 2016-03-30, 13:03

Wszyscy przyszli się tu dobrze bawić i jak najszybciej przelecieć tę trasę, huh? My z Ripem jesteśmy innego zdania.

'Słuchaj przyjacielu, tak jak mówiłem, gdy tylko wyścig wystartuje, wykonaj Fake Out doskakując do Mega Sceptile'a, niech się przewróci, a ty biegnij dalej. Jest to ruch priorytetowy, więc zyskasz na tym również trochę dystansu. Jeden z głowy, co z kolejnymi rywalami? Może nie wygrasz tego wyścigu, jednak postaraj się, by innym uprzykrzyć trochę żywot. Jesteś nieco szybszy od Vulpix jednego z uczestników wyścigu, więc gdy znajdziesz się obok niego, rzuć liskowi piłeczkę, niech się pobawi. Piłeczką tą będzie Water Pulse, na pewno tak miła niespodzianka spodoba się maluszkowi. Uważaj na wystające korzenie i inne przeszkody, nie bez powodu trzymasz Float Stone, on pozwoli Ci wyskakiwać wyżej, dzięki mniejszemu ciężarowi ciała, jednak tej samej sile mięśni, powinno też dodać Ci to szybkości (fizyka). Rip, widzisz Froakiego? Gdy tylko znajdziesz się przy żabolu, który powinien się jakoś wynurzyć, żeby porozrzucać Toxic Spikes, wykonaj Iron Tail i wrzuć go z powrotem do nory >klik<. Biegnij do końca starając się drapać rywali przy użyciu swoich pazurów, nie unikając przy tym Electrike'a, gdyż jesteś odporny na paraliż.

Daisy7 - 2016-03-30, 18:47

Fay - Mega Sceptile (M), speed: 427
Lightningrod - Pokemon ściąga na siebie wszystkie ataki elektryczne, które nie odnoszą żadnych skutków. Dodatkowo siła Specjalnego Ataku tego Pokemona wzrasta o jeden poziom.
Trzyma: Leftovers - co turę leczy 1/16 maksymalnego HP pokemona.

Gwen Brown - Jolteon (F), speed: 394
Quick Feet - Kiedy Pokemon zostaje dotknięty przez zmianę statusu, jego szybkość wzrasta o 50%. Neutalizuje spadek szybkości spowodowany paraliżem.
Trzyma: Zoom Lens - Zwiększa celność pokemona o 20%, jeśli ten atakuje jako drugi.

Jake - Glameow (M), speed: 295
Limber - Pokemon nie może zostać sparaliżowany.
Trzyma: Float Stone - Zmniejsza wagę pokemona o połowę (w trakcie walki).

Orange - Froakie (M), speed: 265
Protean - Zdolność zmienia typ Pokemona na typ ataku, którego Pokemon zamierza użyć.
Trzyma: Wise Glasses - zwiększa siłę ataków specjalnych o 10%.

Ves - Electrike (M), speed: 251
Lightningrod - Pokemon ściąga na siebie wszystkie ataki elektryczne, które nie odnoszą żadnych skutków. Dodatkowo siła Specjalnego Ataku tego Pokemona wzrasta o jeden poziom.

Lu - Vulpix (F), speed: 251
Flash Fire - Uodparnia od ataków typu ognistego, a w skutek ich trafienia zwiększa siłę ognia.
Trzyma: Bright Powder - zwiększa zdolność do uniku o 10%.

James Toru - Poochyena (M), speed: 185
Rattled - Zwiększa szybkość Pokemona o jeden poziom, jeśli zostanie on trafiony atakiem typu Bug, Ghost bądź Dark.


--------------------------

Przebieg pierwszego odcinka
Na początku doszło do niemiłej sytuacji, a mianowicie Did i jego mega Lopunny zostali zdyskwalifikowani z udziału w atrakcji, gdyż nigdzie w KP ani boxie Dida nie ma skanu Lopunny'ego, a nie można posiadać stworka, jeśli nie ma się go wpisanego ani tu, ani tu. Co więcej słyszałam, że celowo go gdzieś ukrył, co podchodzi pod jawne czitowanie. Masz synu nauczkę, że tak się bawić nie będziemy ;/
Dyskwalifikuję również Allianę z powodu braku odpisu :c
No dobrze, przejdźmy już do samego wyścigu, bo chyba na to wszyscy czekają, prawda?
Pokemony wystartowały. Na sam przód wynurzył się mega Sceptile, który nie tylko jest najszybszy ze wszystkich zebranych tu stworków, ale dodatkowo użył Agillity. Dzięki temu Glameow nie zdołał go dopaść, nawet pomimo tego, że zamierzał użyć priorytetowego Fake Out. W następnej kolejności kociak postanowił przeszkodzić Vulpixowi. Jak to wyszło? Lisek użył Flame Charge, więc wokół niego pojawiło się mnóstwo płomieni. Stworek zaczął mknąć do przodu z zawrotną prędkością, dopóki jego płomienie nie zostały ugaszone przez Water Pulse. Dobra wiadomość dla Lu jest taka, że jego Pok nie stracił życia, bo woda jedynie zgasiła ogień, ale zła, że przeszkodziła w dalszym używaniu przyspieszenia i osłony przed rywalami wynikających z Flame Charge. Dalej stworek posłużył się jeszcze Quick Attackiem, co sprawiło, że przegonił Glameowa. Skoro znów o nim mowa, w zanadrzu miał jeszcze Iron Tail naszykowany dla Froakiego. Żabka zakopała się pod ziemię i miała za zadanie strzelać spod niej Toxic Spikes na powierzchnie, jednak gdy tylko wychyliła się za pierwszym razem, oberwała Iron Tailem, co doprowadziło do chwilowego skołowania, a tym samym spowolnienia. Ogólnie pomysł z robieniem podkopu był słaby, gdyż Pokemon chociaż unika większości ciosów, które mogą śmigać nad nim, to strasznie pogarsza swoją prędkość, bo dużo energii zużywa na Dig. Nawet Quick Attack nie pomógł zbytnio i prawdopodobnie maluch skończy w tym etapie na ostatnim miejscu. Electrike postawił zdecydowanie na szybkość. Jako, że nikt go nie atakował, leciał przed siebie niczym prawdziwa petarda i dzięki dwóm Quick Attackom pojawił się w czołówce. Może nawet byłby w pierwszej trójce, gdyby nie potknięcie się o wystający z ziemi korzeń. No niestety, jak się tak pędzi, trzeba liczyć się z gapowymi konsekwencjami. Tak czy inaczej utrzymuje się na dobrej pozycji. Pamiętacie o Sceptile? W ramach odwetu wycelował w Glameowa Grass Knotem, po czym pognał dalej przed siebie, dodając sobie prędkości Quick Attackiem. No a kocurek, jak można się domyślać, przez pnącza został na moment uziemiony i trafił na tyły. Jolteon podobnie jak Electrike skupiła się na szybkości i ewentualnie obronie. Była jednak nieco rozważniejsza i nie leciała na głupa z wywalonym jęzorem, dzięki czemu uniknęła niepotrzebnych wywrotek. Shadow Balle nie były jej potrzebny, gdyż nie stała się niczyim celem. Przyjrzyjmy się jeszcze Poochyenie. Wilczek jest najwolniejszy z całej gromadki i nie użył żadnego ataku przyspieszającego, dlatego jego Sand Attack nikomu nie zaszkodził (bo był na samym końcu). Jednak ku jego uciesze wyprzedził zarówno Froakiego jak i Glameowa. Pod koniec wodnej żabce udało się wykopać spod ziemi, lecz, tak jak prognozowałam, trafiła na ostatnią pozycję. W tym etapie nie przydały się Thunder Wave Electrike'a oraz Roar Vulpixa (+Shadow Ball Jolteon, ale o tym już wspominałam).

Aktualna kolejność na trasie:
1. Mega Sceptile - Fay
2. Jolteon - Gwen Brown
3. Vulpix - Lu
4. Electrike - Ves
5. Poochyena - James Toru
6. Glameow - Jake
7. Froakie - Orange

Etap drugi
Pierwsza prosta pokonana, czas na coś trudniejszego. Zapewne zastanawiał Was tytuł tych wyścigów, prawda? Tak, teraz zmierzycie się z pagórkami! Są dwa bardzo strome, wysokie i kilka pomniejszych. Na czym polega trudność? Ano na tym, że jeśli Pokemon będzie pędził jak szalony przed siebie, to po pierwsze szybko straci siły i nie będzie miał energii, by wbiec na kolejny pagórek, a po drugie takie rozpędzenie w połączeniu ze zbiegnięciem z pagórka może skończyć się niezłą kraksą. Zasady takie jak poprzednio. Czas na odpis do 1 kwietnia br., godz: 20:00.

Orange - 2016-03-30, 20:32

// Chyba raczej do pierwszego kwietnia, tak?

- Dobra Froakie! Przyznaję poprzednio nam nie wyszło, przez moją nieprzemyślaną strategię. Teraz powinno pójść lepiej. Tym razem zrób tak:
1. Podczas biegu, staraj się skakać. Dzięki twojej budowie jest to zarówno najszybszy i najmniej dla Ciebie męczący sposób.
2. Używaj Quick Attack. Do biegu, uników, ataków, a także do wyskoków w górę.
3. Przy większym upadku/kolizji użyj Frąbelków. Właśnie, nadal używaj ich także do spowalniania innych, ewentualnie możesz im spróbować zakryć wzrok.
4. Możesz także używać Mind Reader by przewidzieć następne ruchy przeciwnika. Dzięki temu będziesz mógł mieć prawie pewność, że unikniesz kolejnego ataku na Ciebie, albo ty trafisz przeciwnika.
5. Pamiętaj, by wykorzystać teren, a także swoich przeciwników, by przyśpieszyć!
- To na razie wszystko, leć!

Fay - 2016-03-31, 12:31

-Bardzo dobrze, Gekko. Wysunąłeś się na prowadzenie, ale ten odcinek może być dla ciebie ciężki. Bądź uważny, by nie potknąć się i biegnij w równym tempie, jedynie przy końcu etapu przyśpiesz. Uważaj na taki przeciwników, które mogą nadlatywać z tyły lub jeśli ktoś cie wyprzedzi z przodu. Ochroń się przed uderzeniem przy pomocy Protect. Gdyby ktoś ci dokuczał i zaskrzecz w jego stronę Screech, by go wystraszy tym dźwiękiem i biegnij dalej. Pomagaj sobie Quick Attack na odcinkach wymagających wbiegnięciu na pagórek. Nie dawaj się sprowokować do bójek i omijaj je jeśli masz taką możliwość.
Ves - 2016-03-31, 14:46

Teraz czas na przemyślenie taktyki. Cóż, ataków wiele to on nie miał. Jakaś kombinacja może...? Hmm... Tak myślę sobie... i coś mi się przypomniało. Electrike utrzymuje w swojej sierści elektryczność. Im szybciej biegnie, tym szybszy się staje z powodu elektryczności. Na tych pagórkach to by nie przeszło, ale... Jeśli biegłby wystarczająco szybko... Jego elektryczność zaczęła by się "wydostawać" z jego sierści, co by dało wybuchowy, wyrzutowy efekt. Zróbmy tak... Zeus! Używaj Quick Attacków, by się nie męczyć w czasie wbiegania na pierwszy pagórek! Gdy będziesz na szczycie, zrób tak: zacznij biec z góry jak najszybciej potrafisz, aż elektryczność z twojej sierści zacznie się wydobywać. Wtedy zacznij się toczyć, gdy osiągniesz odpowiednią szybkość użyj Thunder Wave. To sprawi, że elektryczność da ci większego kopa i będziesz otoczony elektrycznością, jak w jakiejś szybkiej kuli. Jesteś psem, na pewno jeśli wroga nie zobaczysz, to wyczujesz i usłyszysz. Przed całym ty turlaniem zapamiętaj, gdzie jest koniec pagórka. Na odpowiedniej wysokości użyjesz całej tej elektryczności, by eksplodować w powietrze wraz z Quick Attackiem. Wysokość wykalkuluj tak, by trafić na następny pagórek, na sam jego szczyt. Gdy okaże się za duży, rób to samo co na samym początku. Jeśli wrogowie będą deptać ci po piętach - osłona z Thunder Wave cię obroni i sparaliżuje przeciwnika. Jeśli dostaniesz jakimś atakiem dystansowym lub wróg się do niego szykuje, postaraj się go uniknąć. Jak cię trafi, to szybko się pozbieraj. Masz jeszcze ataki zniżające siłę i obronę, to też możesz wykorzystać. Pamiętaj o tej taktyce - Oko Sztormu!
Gwen Brown - 2016-03-31, 16:23

Pagórki. Może być interesująco, nie wykluczone, że znowu zaistnieją jakieś zmiany w kolejności naszych stworków. Ciekawe co będą kombinować pozostali...
- Iskierko, staraj się utrzymać tempo i aktualną pozycję. Tym razem też zadziałamy spokojnie. Przy wbieganiu na te bardziej strome pagórki wspomagaj się Quick Attack, ale nie rób tego przy zbieganiu z nich. Zbyt duża prędkość i rąbniesz o ziemię aż zahuczy. Przy tych łagodniejszych biegnij korzystając ze swojej naturalnej szybkości, nie ma potrzeby abyś się na nich dodatkowo męczyła szybszym tempem. Tak jak ostatnio- nie atakuj innych. Więcej nawet, unikaj bójek. Miej oczy dookoła głowy i uważnie obserwuj co dzieje się przed tobą. W przypadku tych biegnących z tyłu musisz polegać na swoim słuchu. W razie jakichś niespodziewanych przeszkód, staraj się je przeskoczyć czy generalnie zrobić unik. Gdyby miało zdarzyć się tak, że miałabyś upaść, lub trafiłby się jakiś upierdliwiec, ratuj się Thunderboltami. W przypadku groźby upadku, spróbuj z pomocą wystrzelonych przed siebie piorunków nieco wyhamować. Ale mam nadzieję, że jeśli będziesz biegła uważnie, to nie powinnaś się nigdzie przewrócić. Co do upierdliwców, po prostu strzelaj na prawo i lewo, zależnie od potrzeby. Na sam koniec, jak już zostanie ostatni odcinek tego etapu przyspieszymy- użyj Agility. Ale pamiętaj- na sam koniec, a nie gdzieś w połowie, żebyś się jeszcze gdzieś nie wywaliła.

Jake - 2016-04-01, 13:06

Patrzyłem na zmagania Ripa ze złością, nie tak to miało wyglądać.. ale trudno. Koty mają po siedem, żyć, a to dopiero pierwsze z nich. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło!
'Rip! Skończyłeś prawie ostatni, ale teraz mamy etap z górki, więc tak na prawdę masz najlepszą pozycję. Biegnij spokojnie w dół, jesteś lekki i zwinny, w razie czego asekuruj się ogonem. Masz jeden potężny atak dystansowy, wykorzystaj go Water Pulse rzuć najpierw w kierunku Jolteona, a następnie użyj Water Pulse w Electrike'a, po czym biegnij przed siebie i w razie ataku ze strony kogoś wybij się na ogonie by uniknąć ataku. Spadające z góry kule będą leciały szybciej, może nabiorą mocy, może ciężej będzie ich uniknąć? Może ciężej będzie Ci nimi trafić, nie przejmuj się tym. Biegnij przed siebie, masz przewagę szybkości nad innymi, a to, że używasz ataków powinno aktywować Float Stone, co ułatwi Ci bieg pod górę, zmniejszając ciężar ciała do dwóch kilogramów. Gdy zrównasz się z kimkolwiek, wykonaj Fake Out i przewróć kolegę/koleżankę, następnie biegnąc przed siebie.'

James Toru - 2016-04-01, 18:49

- Dobrze Pochyena teraz utrzymaj pozycję, masz za sobą przeciwnika więc unikaj jego ataków odskakując lub rozsypując na boki Sand Attack. Uważaj na Froakiego. Biegnąc pod górkę wybierz sobie jedno tępo i poruszaj się slalomem ale nie rób zbyt ostrych łuków. Kiedy uda ci się wdrapać się na szczyt teraz musisz zbiec. Pierwszą połowę przebiegnij lekko hamując i ponownie poruszając się "wężykiem" Ostatnią połowę nieco przyśpiesz ale taktyki nie zmieniaj, rozsypuj Sand Attack na wszelki wypadek aby zrobić tą całą zasłonę bo w końcu musi się to przydać. Na samym dole rozpędź się aby nabrać prędkości. Uważnie stawiaj łapy i bądź czujny aby nigdzie się nie przewrócić. Jakby co spróbuj też rozkojarzyć rywali swoim Howl. Jeżeli by ci sprzyjało spróbuj też skoczyć na Electrike i odbić się od niego ale to już na dole... Uważaj na ataki innych!
Daisy7 - 2016-04-01, 20:13

Przebieg drugiego odcinka
Niestety Vulpix Lu nie dał rady biec dalej i musiał zrezygnować z udziału w dalszych etapach wyścigu (czyt. dyskwalifikacja za brak odpisu na czas). Na szczęście cała reszta nie miała takich problemów, więc czym prędzej przejdźmy do opisu przebiegu drugiego odcinka. Muszę przyznać, że okazał się on bardzo ciekawy. Poochyena przy pomocy Sand Attack mocno utrudnił widoczność stworkom, które biegły za nim. Jednym z nich był Glameowa. Kotek miał w planach strzelenie Water Pulsem w Jolteona, lecz ze względu na sporą odległość, jaka ich dzieliła, a także wspomniany Sand Attack, spudłował. W tym czasie elektryczna lisiczka przy pomocy Quick Attack zrównała z mega Sceptile, który postanowił w pierwszej kolejności ochronić się Protectem. Póki co między tą dwójką nie dochodzi do żadnych potyczek, ale zobaczymy, co przygotuje dla nich los. Froakie zaczął skakać i dodatkowo używać Quick Attacku, co ustawiło go prawie na równi z Glameowem. Do przodu przy pomocy tego samego ataku wysunął się również Electrike. Co więcej jego opiekun wydał odważną decyzję, by Electrike wykorzystując Thunder Wave, zaczął turlać się z górki. Sędziowie spojrzeli na to dosyć nieprzychylnie (turlanie się nie było w dozwolonych sposobach na pokonywanie wyścigu, więc tak na przyszłość informacja dla wszystkich). Czas na punkt kulminacyjny. Kiedy Electrike turlał się tak z zawrotną szybkością, zaczął sunąć prosto na mega Sceptile'a, który postanowił bronić się Screechem oraz Jolteona, która wybrała na obronę Thunderbolt. Elektryczny cios wyszedł tu interesująco, gdyż ze względu na posiadaną przez mega Sceptile i Electrike'a umiejętność Lightningrod, moc pioruna przeciągnęła się na obydwa te Poki, zwiększając przy tym statystyki ich specjalnych ataków. Jednym słowem zrobiło się naprawdę niezłe zamieszanie, a wtedy do akcji wkroczył jeszcze podopieczny Jake'a. Kot przy pomocy drugiego Water Pulse wycelował w stworka Vesa, który był w elektrycznej kuli, a więc... tak, doszło do mocnego spięcia i wybuchu, w którym najbardziej ucierpiał Electrike, ale również znajdująca się obok niego Jolteon, co na trochę oszołomiło dwójkę Poków. Z mega Sceptile byłoby podobnie, gdyby nie Protect. Dzięki temu atakowi udało mu się przetrwać na trasie i biec dalej, ale oczywiście tarcza już zniknęła. Wkrótce doszło do zrównania Glameowa z Poochyeną. Obydwa Pokemony miały przygotowane małe co nieco na taką okazję. Kociak Fake Out, a wilczek Howl, dlatego w rezultacie żaden z nich nie spowolnił i biegną łeb w łeb. Co z żabką zapytacie? Ano kica sobie. Właśnie minęła dwa skołowane Poki elektryczne. Froakie nie musiał używać ani Bubble (bo zgaduję, że tym są tajemnicze frobąbelki), ani też Mind Remindera, chociaż jest na ogonie Poochyeny i Glameowa, więc pewnie niedługo rozpęta się między tą trójką niezła sieczka. Na koniec przyszedł czas na przyspieszenia niektórych. Jolteon użyła Agility, które w połączeniu z jej szybkością dało nieco lepszy efekt od Electrike'a i jego Quick Attacku, dlatego lisiczka nie została na ostatnim miejscu. Należy pamiętać również o Quick Attacku mega Sceptile'a, dzięki któremu trawiasty przyjaciel Fay znów wysunął się na prowadzenie i przeciwnicy nie depczą mu tak bardzo po piętach. Rzecz jasna wystarczy chwila nieuwagi, by Sceptile został wyprzedzony, dlatego powinien mieć się na baczności.

Aktualna kolejność na trasie:
1. Mega Sceptile - Fay
2. Poochyena - James Toru & Glameow - Jake
3. Froakie - Orange
4. Jolteon - Gwen Brown
5. Electrike - Ves

Dodatkowe:
Nie wliczam tu statów czy HP podnoszonych przez trzymane itemy.
Mega Sceptile: wykorzystany 1 Protect, +10% Sp.AT
Electrike: +10% Sp.AT


Etap trzeci
Pagórki pagórkami, ale przecież nie będziemy cały czas brać je na temat główny. Trasa, którą teraz przyjdzie pokonać stworkom, jest lekko nierówna, rzekłabym taka falowana, lecz to nie stanowi największej przeszkody. Są nią Digletty! Tak, dobrze słyszycie. Wasi podopieczny trafili na odcinek, gdzie spod ziemi dosłownie co kilka sekund wystrzeliwuje na powierzchnię taki mały krecik. Trudno przewidzieć, w którym miejscu pojawi się tym razem, więc trzeba być przygotowanym na to, że nagle wynurzy się tuż pod łapami Twojego podopiecznego, co z pewnością nie wyjdzie mu na dobre i skończyć może się nawet karambolem. Czas na odpis do 3 kwietnia br., godz: 21:15.

Daisy7 - 2016-04-01, 20:33

Przekonaliście mnie, że w zasadach ogólnych był limit na 3 ataki, a nie było mowy o możliwości zmiany tego limitu, dlatego jednak macie znów do dyspozycji 3 ruchy :P
Ves - 2016-04-01, 21:05

Jestem zły. Bardzo zły. Taktyka nie wypaliła. Skończyłem ten etap na ostatnim miejscu, a teraz nie zamierzam dać się tak łatwo. Omijaj te Digletty i wystrasz je za pomocą swojego Howl, co także polepszy twój atak. Kontratakuj tylko w razie jakiegoś szczególnego wypadku Quick Attackiem i paraliżuj zbliżających się wrogów Thunder Wavem, ale elektryczny atak na Digletty nie zadziała. Dasz radę, biegnij jak najszybciej potrafisz! Omijaj też przeszkody. Wierzę w ciebie! Uda ci się!
Orange - 2016-04-01, 21:20

// Frąbelki, to w zasadzie nie jest atak. Tak (według Polskiego anime) nazywa się ta jakby pianka na jego szyi, służąca mu do obrony. Jest to zatem atak w równym stopniu, co zwykłe złapanie, lub pacnięcie łapą Pokemona.

- Dobrze sobie radzisz Froakie, ale bądź nadal uważny, jeszcze nie wygraliśmy ani nic w tym rodzaju. Teraz zastosujemy taką strategię:
1. Nadal skacz, już wiesz dlaczego.
2. Jak wiesz, będą tutaj wyskakiwały w górę Digletty. Wykorzystaj to. Jeśli jakiś Ci się napatoczy pod nogami, użyj go jak katapulty, by wyskoczyć jak najdalej, czyli około 45 stopni byłoby najlepsze.
3. Jeśli będziesz po tym spadał z dużej wysokości, użyj Froąbelków do amortyzacji, pamiętaj też nadal o poprzedniej strategi, i spróbuj ją wykorzystywać.
4. Możesz też wtedy użyć Quick Attack, by zmaksymalizować prędkość i przebytą odległość. Używaj go też, by unikać ataków przeciwników, a jeśli to by nie pomogło, to zaatakuj przeciwnika, ale tylko w ostateczności, bo przez to stracisz prędkość.
5. Tak samo jak wcześniej używaj w razie konieczności Mind Reader. W tym samym celu co poprzednio.
6. Także, jeśli Cię zaatakują obrzuć ich przy pomocy Toxic Spikes, atakuj także w oczy.
- To chyba wszystko, jak coś, to używaj też elementów poprzedniej taktyki. Leć!

Fay - 2016-04-02, 16:59

-Bardzo dobrze, Gekko. Cały czas jesteś na prowadzeniu, ale i tak musisz być bardzo ostrożny. Ten etap może być dla ciebie niebezpieczny. Biegnij w równym tempie i uważaj na Diglety, które mogą się pojawić pod twoimi nogami. Uważaj także na dziury, które mogą po sobie zostawić. Próbuj przyspieszyć przy pomocy Quick attack, by unikać największe skupiska dziur po Digletach. Nic jednak na siłę jeśli trzeba to nawet zwolnij, by się nie przewrócić. Gdyby ktoś celował w ciebie atakiem spróbuj odskoczyć i obronić się przy pomocy Bullet Seed, ale tylko tak, by odwrócić uwagę rywala od siebie. Jeśli jakiś atak będzie niemożliwy do zwykłego uniknięcia spróbuj uchronić się przed nim przy pomocy Detect. pamiętaj, by być uważnym i nie wdawaj się w niepotrzebne bójki.
Jake - 2016-04-03, 15:55

Rip, układa się nam idealnie!' krzyknąłem obserwując pole diglettowe kolejnego etapu wyścigu. 'Nie bój się swoich rywali, nie bój się także Diglettów, biegnij przed siebie, a gdy zobaczysz wyskakującego z pod ziemi digletta, wykonaj Fake Out, którym odstrasz pokemona i zyskaj na pędzie z odskoku i trzymanego przedmiotu. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy nie spróbowali brudnych sztuczek.. liczy się w końcu pierwsze miejsce. Gdy zrównasz z Poochyeną, podłóż mu ogon i rzuć mu Water Pulse, uważając na Sand Attack malucha. Biegnij prosto, staraj się unikać ataków rywali, która mogę ewentualnie nadejść.. biegnij szybko i przed siebie, na Digletty mamy taktykę, na Poochyenę również został więc Sceptile.. jest daleko, więc jest to problem. My próbujemy ostro przebiec ten odcinek, on jak na pikniku, zajdź więc go od tyłu i wykonaj Fake Out, po skocz mu na głowę i odbij się, tak by uniknąć ataku, którym może Cię razić, jeśli nie trafisz, nie przejmuj się, wyląduj przy pomocy ogona i po prostu biegnij dalej.'
Gwen Brown - 2016-04-03, 16:20

Osz noł! Ja się zemszczę na tym wybuchu! Nikt nie będzie tak traktował Iskierki!
- Mała idziemy na całość. Na początek użyj Agility, aby srogo przyspieszyć. Uważnie obserwuj tych z początku. Jak tylko z ziemi zaczną wyskakiwać Digletty, używaj Double Kick Wybijaj się nim troszkę w górę i po lądowaniu od razu skok i tak przekicaj* z jego pomocą cały ten etap. A że działa na ciebie Agility, przekicasz go dużo szybciej. SKAKANIE wszak nie jest zabronione, a takie wielkie susy to prawie jak bieg. W razie potrzeby skacz po tych którzy się wywrócili, a i nawet po Diglettach. Generalnie wypatruj takich miejsc, z których te małe krety się nie wychylą, jak jakieś kamienie czy coś, będzie stabilniej. Omijaj dziury, które już zdążyły wytworzyć w międzyczasie. I koniecznie nie gnaj w linii prostej- zygzakiem i to nieregularnym! I tak zaiwaniasz jak głupia, jak jeszcze będziesz lecieć zygzakiem trudniej im będzie trafić w ciebie. W każdym razie na chwilę obecną bardzo szybko (a przez to i daleko) skaczesz. Ale to nie wszystko. Puść w tych na początek Echoed Voice. Sceptile'a nie rusz, jest za daleko. Wal w tych za nim, po kolei jak leci, w kogo ci się uda. Możesz śmiało walić w tego kota, należy się śierściuchowi! Kicać i drzeć paszczę jednocześnie dasz radę, więc liczę na całkiem niezły efekt. Uważaj na pozostałych. W razie czego skieruj na towarzystwo wspomniany już "głosik", może się chociaż wywalą. Koniecznie odskakuj przed ich atakami. Byłoby bardzo dobrze, gdyby udało ci się nadrobić straty.

*"Przekicanie" ma wyglądać mniej więcej tak jak u tej kozy, ale jak opada ze skoku, to na wszystkie 4 nogi mniej więcej jak Pinkie ;P W sensie, że najmocniej wybija się tylnymi łapami, wspomaganymi Double Kick, ale z przednich troszkę też. Żeby nie skojarzyło ci się, że kica jak jakiś kangur czy zając xD

James Toru - 2016-04-03, 19:22

Dobrze byle żeby nie spaść na ostatnie miejsce !
- Okej Poochyena najlepiej abyś utrzymał miejsce lub nie spadł na ostatnie. Spróbuj nasypać najpierw piachu Glameowi za pomocą Sand attack i uważaj bo może ci zechcieć przywalić. Skacz wysoko i daleko aby uniknąć Diggletów oraz omijaj dziury. Kiedy jakiś pojawi się przed tobą lub pod tobą wykorzystaj go aby wybić się dalej. Spróbuj przestraszyć Digglety swoim Howl! Uda ci się ! Pamiętaj o stałym tępie aby mieć siły na koniec wyścigu! To bardzo ważne

Daisy7 - 2016-04-03, 21:24

Przebieg trzeciego odcinka
Na szczęście tym razem żadne Pokemon nie wycofał się z biegu, więc na trasie widzimy sześć gnających przed siebie stworków. Na początku przyjrzyjmy się grupce z przodu. Jak widać Sceptile postanawia jeszcze bardziej zwiększyć swoją odległość od rywali, do czego użył Quick Attacku. Trochę za nim znajdują się Poochyena i Glameow. Kotek dzięki użyciu Fake Out nie oberwał od żadnego z Diglettów. Wilczek jednak również był przygotowany na krety i potraktował je Howlem. Wycie nie tylko odstraszyło Digletty, ale również zwiększyło statystykę ataku użytkownika (doliczam też +10% AT z poprzedniego etapu, gdzie Poochy wykonał Howl). Kiedy Glameow i Poochyena zrównały ze sobą, wilczek użył Sand Attack. Miało to na celu utrudnienie widoczności rywala, lecz ten był już przygotowany na taki ruch, gdyż ostrzegł go przed nim jego trener, dzięki czemu nie dał się chwilowo oślepić, a w ramach odwetu posłał na czworołapa Water Pulse, co lekko opóźniło podopiecznego Jamesa. Wiadomo, mokra sierść = cięższa sierść, zwłaszcza przy takiej obfitej. Maluch ma się jednak z czego cieszyć, gdyż nie uległ konfuzji, która byłaby znacznie gorszym utrudnieniem. Glameow miał jeszcze w planach zaatakowanie Sceptile'a, lecz żeby tego dokonać, musiałby się do niego bardziej zbliżyć, gdyż odległość między tą dwójką jest naprawdę spora, tym bardziej, że Fay "uzbroiła" swojego stworka w przyspieszający Quick Attack. W związku z powyższym trawiasty Pokemon nie musi używać podczas tej tury Bullet Seed ani Detect. Spójrzmy teraz na Froakiego. Pomysł z wykorzystaniem Diglettów jako katapult okazał się trafny, zwłaszcza dla skocznej żabki. Pok w mgnieniu oka pokonywał kolejne odcinki trasy, w czym dodatkowo pomogło mu wspieranie się Quick Attackiem. Nic więc dziwnego, że Froakie szybko zrównał z Poochyeną. Nie używał jednak Mind Readera ani Toxic Spikes, gdyż miał je zaplanowane tylko w wypadku, gdyby wróg atakował, a psowaty nie miał takich zamiarów. Electrike znajdujący się na szarym końcu poradził sobie z krecikami tak jak Poochyena, czyli używając Howl, co dodatkowo zwiększyło jest statystykę ataku. Następnie użył Quick Attack i pewnie zrównałby z Jolteon, gdyby ta nie wykonała Agility. Dzięki Double Kick i metodzie ze skakaniem samiczka nie naraziła się na żadne usterki od Diglettów, a wręcz odwrotnie, wykorzystała je, by zbliżyć się do będących przed nią Pokemonów. Wtedy użyła Echoed Voice, które całą mocą dosięgnęły Froakiego i Poochyenę, zadając im obrażenia, które wpłynęły na chwilowe spowolnienie dwójki Pokemonów. Oprócz tego ruch "liznął" również Glameowa. Co prawda nie zadał mu mocnych obrażeń, ale troszeczkę spowolnił, więc kotek ma coraz dalej do swojego celu - Sceptile. Elektrycznej lisiczce udało się dzięki temu prześcignął wilka i żaba, a nawet prawie dobiec do kociaka. Co prawda nie zrównała z nim, lecz można by rzecz, iż siedzi mu na ogonie. Echoed Voice pomógł też Electrike'owi, który zrównał z Poochym i Fro. Niestety Thunder Wave nie wyszedł, gdyż elektryczny cios został ściągnięty przez śmigającego na przodzie podopiecznego Fay, zwiększając jego specjalny atak o kolejne 10%. W tym wyścigu naprawdę trzeba uważać na elektryczne ciosy.

Aktualna kolejność na trasie:
1. Mega Sceptile - Fay
2. Glameow - Jake
3. Jolteon - Gwen Brown
4. Poochyena - James Toru & Froakie - Orange & Electrike - Ves

Dodatkowe:
Nie wliczam tu statów czy HP podnoszonych przez trzymane itemy.
Mega Sceptile: wykorzystany 1 Protect, +20% Sp.AT
Electrike: +10% Sp.AT, +10% AT
Poochyena: +20% AT


Etap czwarty (finał)
Przed naszymi zawodnikami ostatni odcinek, po którym znajduje się już tylko meta. Z czym tym razem będą musiały zmierzyć się Pokemony? Z wysoką trawą! Brzmi śmiesznie? Oj nie będzie Wam tak wesoło, gdy Wasi podopieczni zgubią się w tych zaroślach i zaczną biec w odwrotnym kierunku. Trawa jest naprawdę mega wysoka, bo sięga ponad 2m, więc nawet łeb Sceptile'a z niej nie wystaje. W gąszczu znajdują się spore głazy, które stworki mogą wykorzystać na coś w rodzaju podestu/platformy (♥), aby wyjrzeć ponad gąszcz. Oczywiście to trochę je spowolni, ale tutaj sama szybkość nie pomoże, więc warto od czasu do czasu zlokalizować swoje położenie i ocenić, w którą stronę do mety. Radzę uważać, by maluchy przypadkiem nie zagapiły się i nie wpadły na taki kamulec, bo o to nietrudno, kiedy przed sobą ma się same dwumetrowe źdźbła trawy rosnące bardzo gęsto. Pragnę jeszcze zaznaczyć, że tutaj szansa na trafienie w rywala znajdującego się w oddali jest niezwykle niska. Lepiej nie szaleć i atakować jedynie będąc blisko przeciwnika. A, najlepsze, wśród tej "sawanny" okrutni organizatorzy porozstawiali drogowskazy. Myk polega jednak na tym, że tylko 70% z nich pokazuje dobrą drogę. Pozostałe 30% rozłożono, by zmylić stworki. Czas na odpis do 6 kwietnia br., godz: 15:00. Tak, tak, ponad 48h, ale zrobiłam tak z dwóch powodów. Po pierwsze, nie będę miała czasu na ocenianie przebiegu we wtorek po 22. Po drugie, to finał, więc wszyscy zapewne będziecie chcieli postarać się najlepiej, jak tylko potraficie, dlatego myślę, że te dodatkowe godzinki przydadzą się Wam.

Orange - 2016-04-04, 17:11

- Hmmm... Froakie teraz zrobimy tak:
1. Jeżeli możesz, postaraj się skakać na tyle wysoko, by zobaczyć drogę nad trawą, ale nawet jeśli nie, to i tak skacz.
2. Używaj do tego Quick Attack. Tak samo standardowo: przy biegu, skokach itp.
3. Żeby przeciwnicy nie mieli zbyt łatwo, na każdej platformie rozsiewaj po sobie Toxic Spikes.
4. Używaj także Water Pulse, by m.in. utorować sobie drogę, albo żeby się obronić, albo też by się wybić.
5. Jeśli jednak nie możesz wyskoczyć nad trawę, a znajdziesz jakiś znak, postaraj się też od niego odbić by spojrzeć nad trawą.
6. Staraj się wykorzystywać teren i jak zwykle, innych.
7. Jeśli będzie to potrzebne, używaj też Frąbelków.
8. Zasięgaj także do poprzednich strategii.
- To wszystko, a teraz biegnij, dasz radę!

Fay - 2016-04-05, 17:03

-Dobrze, Gekko. Cały czas jesteś na prowadzeniu, ale teraz musisz jeszcze bardziej uważać. Trawa jest wyższa od ciebie, więc staraj się tak rozpędzić, by wyskoczyć ponad nią i zobaczyć w która stronę musisz biec. Jeśli trafisz na głaz do wskocz na niego, a następnie jeśli się to uda rozkład kolejnych głazów i stamtąd wyskocz w stronę mety przyśpieszając przy pomocy Quick Attack. Uważaj jednak na to, by nie wpaść na inne głazy oraz na przeciwników. Jeśli będzie to możliwe to spróbuj skakać od jednego głazu na drugi. Uważaj, by czasem nie trafił cię jakiś zabłąkany atak, więc jeśli coś takiego się zdarzy to obroń się Detect. Gdy będziesz blisko mety spróbuj użyć Agillity, by przyśpieszyć na ostatnim odcinku.
Gwen Brown - 2016-04-05, 19:19

- Iskierko, na razie ostrożnie z przyspieszeniem. Quick Attack na początek powinien wystarczyć. Staraj się nie zmieniać kursu, a kiedy znajdziesz się w pobliżu jakiegoś kamienia, lub generalnie czegoś z czego można się wybić, spróbuj wyskoczyć ponad tę trawsko. Przy wyskakiwaniu pomóż sobie Double Kick dla lepszego wybicia, ale tym razem zdecydowanie ma to być skok w górę, a nie susy jak w ostatnim etapie. Może uda ci się odpowiednio wybić z tym wzmocnieniem nawet bez potrzeby używania do tego jakichś głazów, możesz spróbować, a nóż się uda. W razie jakby zdarzył się jakiś upierdliwiec na trasie to też możesz mu zasadzić takiego "podwójnego kopa". Staraj się wypatrywać mety jak będziesz skakać nad trawę, a potem leć w tamtym kierunku i nie zbaczaj. W tej trawie nie ma żartów- po prostu nie skręcaj częściej niż to konieczne to się tak nie zgubisz. Wypatruj też... Sceptile'a. Dokładnie. Ten jaszczur to jest bydlę, najwyższy ze startujących tu stworków. Fakt, trawa jest wyższa od niego, ale i tak jemu jest łatwiej "wychylić się i ogarnąć sytuację". A zatem jaszczur najpewniej będzie wiedział gdzie biegnie. Zwracaj uwagę na ruchy trawy- on jest duży, jak przebiega przez trawę to będzie się ruszać inaczej niż przy takim maluchu jak Froakie czy inny Glameow. Może nawet parę razy zobaczysz jak wyskakuje. Więc jeśli ty nie możesz ogarnąć, gdzie jest meta, zerkaj gdzie zmierza jaszczur. A potem, na sam koniec, kiedy wszystko będzie zależeć od szybkości, możesz pozwolić sobie na Agility. Postarajmy się odrobić straty i wrócić na drugie miejsce. Jesteś dzielna, wiem, że dasz sobie radę!
Ves - 2016-04-05, 20:36

No Zeus, to ostatni etap. Wszystko albo nic. Czas byś się wykazał... Droga do mety jest prosta i bez żadnych zakrętów. Leć przed siebie. Jesteś psem, zdaj się na węch, wyczuj innych zawodników. Przyśpieszaj się Quick Attack'iem. Używaj go także do wyższych susów, wyskakuj czasem ponad trawę. Za każdym razem, gdy będziesz ponad zielskiem, to wypatruj kamieni. Na głazach spędzaj chwilkę, postaraj się zauważać jak najwięcej. Spróbuj wykorzystać przeciwników. Gdy się zdarzy, że jakiś będzie przy tobie, odbij go od siebie byle Tackle'm czy Quick Attack'iem. Zniż ich staty Leer'em. Leć i pędź przed siebie! Dasz radę. Jeśli się zdarzy, że walniesz głową w kamień, to postaraj się szybko otrząsnąć. Rób susy, jak mówiłem. Trawa jest gęsta, możesz się przez nią przebijać. Pamiętaj o swoim cennym węchu i słuchu. Wykorzystuj teren. Wierzę w ciebie... Nie zawiedź mnie... Dasz radę, na 1000%.
James Toru - 2016-04-06, 07:45

- Okej mały teraz musisz nadal utrzymać tępo, użyj Howl a falę nakieruj na trawę przed tobą aby lekko ją rozchylić. Jeżeli zauważysz platformę albo kamień to odbij się od niego w górę aby widzieć gdzie jesteś. Możesz obrać za punkt orientacyjny Mega Sceptila i wyskakując nad trawę szukaj go albo Glameowa bo są w czołówce! Nie zmieniaj kierunku i rozsypał z całych sił dookoła Sand Attack a gdy wybiegniesz z trawy przyśpiesz na maksa i wykorzystaj energię którą zostawiłeś na finisz . Pamiętaj że i tak jestem z Ciebie bardzo dumny!
Dopingowałem go ile wlezie i sam fakt że jest niby ostatni nie przeszkadzał mi. Poochyena i tak traktuje to jak zabawę. Ja w sumie też.

Jake - 2016-04-06, 12:10

Ta trawa sporo może nam namieszać.. chociaż?
'Rip, biegnij przed siebie, prosto w trawę i nie zatrzymuj się, gdy dobiegniesz do pierwszego drogowskazu, idź tam gdzie Cię poprowadzi, tak długo aż dojdziesz do jednego z wysokich kamieni, wskocz na niego i rozejrzyj się obierając odpowiedni azymut. Czas pokrzyżować plany naszym przyjaciołom, większość z nich to stworzenia o średniej masie ciała, z wyjątkiem Froakiego i Sceptile'a.. tego pierwszego nie musisz się obawiać, a temu drugiemu właśnie zamierzamy zaszkodzić, razem z resztą twoich konkurentów. Wystrzel w powietrze Water Pulse, by kula rozbryzła się i spadła na odcinek trasy mocząc go, następnie zrób to samo, rzucając Water Pulse w kierunku który obierzesz po zejściu z kamienia. Ma to dwa zadania, spowolnienie rywali, przez rozmoknięcie podłoża, które już wcześniej było dość miękkie (w końcu rosną tu absurdalnie wielkie trawy o korzeniach wiązkowych), dla Ciebie jednak dzięki bardzo niskiej wadze, grząski teren nie będzie problemem. Drugim powodem użycia ataku przed siebie, jest orientacja w terenie, która oprócz pierwotnego rozejrzenia się z podestu, ma na celu wykorzystanie podmokniętego terenu i opadniętej delikatnie trawy do obrania dobrego kierunku.
Wybij się na ogonie, by zrobić jak największy skok w stronę twojego celu i używając Fake Out, który teoretycznie działa jak Quick Attack reszty, szybko przemieszczaj się w stronę mety.

Daisy7 - 2016-04-06, 16:23

Przebieg czwartego odcinka
Zacznijmy od mega Sceptile, który dotychczas znajdował się na prowadzeniu. Nikt na niego nie "polował", więc nie musiał używać Detect w celu obrony. Na początku przyspieszył, używając do tego Quick Attacku. Głównie wykorzystywał głazy, by odbijając się od nich, móc wyskoczyć ponad wysoką trawę i w miarę możliwości ogarnąć, w którą stronę należy się kierować. Problem jednak w tym, że kamienie były porozstawiane w sporych odległościach, więc skakanie z jednego na drugi zdecydowanie odpadało. Chociaż jaszczur starał się mknąć w dobrą stronę, kilka razy dał się zwieść kierunkowskazom, na temat których nie otrzymał żadnych wskazówek od swojej opiekunki. Kiedy uznał, że meta się blisko, przyspieszył na koniec Agilitym. Glameow miał szczęście, gdyż wpadł na dobry drogowskaz, dzięki któremu dotarł do głazu i odbijając się z niego, zdołał w miarę ogarnąć kierunek, w którym powinien biec dalej. Oczywiście kociak nie byłby sobą, gdyby nie spróbował przeszkodzić rywalom. Najpierw kulę z Water Pulse posłał w powietrze, gdzie rozbryzła się i w formie małej mżawki opadła na podłoże w pobliżu podopiecznego Jake'a. To raczej wiele nie da, gdyż kropelki nie poleciały na cały obszar odcinka czwartego, a do tego nie zmoczyły ziemi na tyle, by stała się grząska. Potem sierściuch ponownie wykonał Water Pulse, lecz tym razem posłał wodę na przód. To zdecydowanie bardziej zamoczyło teren, chociaż trudno powiedzieć, czy będzie aż taką wielką przeszkodą dla przeciwników, na jaką liczył Jake. W każdym razie na koniec Glameow wybijając się z ogona, pomknął prędko ku mecie, a raczej kierunku, gdzie według niego znajduje się koniec trasy. Dodatkowo pomógł sobie Fake Outem, który co prawda nie służy zwiększeniu statystyki szybkości użytkownika, ale dzięki dużemu priorytetowi ruchu, można to tak wykorzystać. Jolteon radzi sobie bardzo dobrze. Dzięki Quick Attackowi wyprzedziła Glameowa i zdążyła przemknąć, zanim ten wykonał małe błotko na trasie. Następnie przy pomocy Double Kick udawało jej odbijać dostatecznie wysoko, by wyśledzić z góry Sceptile'a, który poniekąd stał się jej celem. Postanowiła mknąć za jaszczurem, a kiedy ten zaczął przyspieszać, samiczka również wykonała dodającego kopa Agility. Szkoda tylko, że nie zorientowała się, iż Pokemon przed nią zboczył nieco z trasy. A teraz czas na trójkę remisujących do tej pory stworków. Maluchy tylko z początku biegły razem, bowiem po chwili Froakie oraz Electrike wybiły się na przód przy pomocy Quick Attack. Ponieważ żabka jest z natury szybsza niż elektryczny stwór (chodzi mi o wyższą statystykę prędkości), udało jej się jako pierwszej dotrzeć do platformy, na której "rozsiała" Toxic Spikes. Zaraz potem Fro czmychnął dalej, torując sobie trasę Water Pulsem. Kiedy dotarł do pułapki zastawionej przez podopiecznego Jake'a, ominął ją bez problemu. Wystarczył porządny sus, który dla żaby nie stanowi raczej większego problemu. Mogę dodać jeszcze tyle, że drogowskazy wykorzystał, aby odbijać się od nich i w miarę ogarniając kierunek mety, skakać właśnie tam. Electrike nie musiał używać ani Tackle bądź Quick Attacku zaplanowanych na rywali, ani też Leera. Tylko przez chwilkę na początku był w pobliżu innych uczestników wyścigu, a potem został sam w gąszczu traw. Nie da się ukryć, że drobne spowolnienie nastało, kiedy wpadł w błoto z Water Pulse'a. Podobnie jak u Sceptile'a tak i Electrike nie za bardzo wiedział, co robić z drogowskazami, ale miał szczęście, bo trafił na taki, który pokazał mu dobrą drogę. Na koniec zerknijmy na zmagania Poochyeny. Dzięki Howl torował sobie trawę, lecz problem stanowił dla niego głaz pokryty Toxic Spikes. Przez tą zasadzkę pozostawioną przez Froakiego znacznie się opóźnił i nie zdołał namierzyć nikogo z czołówki. Sand Attack nie przydał się, ponieważ wilczek biegł na końcu i nikogo za nim już nie było.
- Uwaga! Chyba dobiega do mety! - krzyknął sędzia, stojąc tuż przy mecie. - Zaraz nasz finalista wyłoni się zza trawy. Czekajcie... jeszcze moment... to... Glameow! - wydarł się, na sekundę przed tym, jak szary kocur przeciął linię mety. - W oddali widzę chyba trzy stworki, które ze sobą zrównały. O, teraz remis między mega Sceptilem a Jolteon. Pewnie byłyby szybciej, gdyby nie to lekkie zboczenie z kursu. Oba stworki wykonały pod koniec przyspieszenie, ale jednak jaszczur dzięki swojej naturalnej szybkości przemknął przez metę odrobinę przed Jolteon, która, jak zapewne się domyślacie, wylądowała na miejscu trzecim. Po niej dotarł Froakie, następnie Electrike i na końcu Poochyena. Gratuluję wszystkim! Dotrwaliście do samego końca, a to zdecydowanie najważniejsze! - oznajmił dumnie, a następnie przyszła kolej na rozdanie nagród.

Nagrody
~ 1 msc - Jake - White lub Black Mage Misdreavus na 18lvl z dowolnym Egg Move
~ 2 msc - Fay - shiny lub zwykły Emolga na 9lvl z dowolnym Egg Move
~ 3 msc - Gwen Brown - jajeczko Zubata lub Woobata z dowolnym Egg Move
~ 4 msc - Orange - dowolny kamień ewolucyjny (prócz mega stone)
~ 5 msc - Ves - dowolny TM lub MT
~ 6 msc - James Toru - 1000$

W przypadku Jake'a i Fay proszę o zdecydowanie, jaką wersję swojego Poka-nagrody wolicie, a postaram się w miarę szybko podesłać Wam ich skany. I wybierzcie też po jednym EM dla nich.
Gwen niech napisze, jakie EM wybiera dla Zubata.
Orange niech napisze, jaki kamień ewolucyjny wybiera.
Ves natomiast niech poda jaki TM bądź MT bierze.
James nie musi o niczym informować, więc może od razu wpisać sobie kasę.

Przypominam też, że dostajecie zwrot zaliczki + jej 20%, czyli łącznie 600$.

A, no i Crystal's Dollars! Cała szóstka za udział w atrakcji do samego końca zdobywa po 9CD na łebka! :)

Fay - 2016-04-06, 16:33

Dziękuję wszystkim za fajną zabawę. :) Wybieram zwykłą Emolgę z EM Iron Tail.
Gwen Brown - 2016-04-06, 17:27

A może bym chciała Woobata? xD Poważnie, wolę Woobata- tego co mam sobie ewolnę, a tego zostawię w formie słodziutkiej kulki. Tak, Woobat z EM Psycho Shift.

W sumie fajnie było :)

Orange - 2016-04-06, 18:43

Ja wybieram Water Stone.

Mnie także się podobało i nie mogę się doczekać kolejnego wyścigu. Po tym, jak Froakie ewoluował, jestem pewien, że pójdzie nam lepiej!

Ves - 2016-04-06, 21:11

Wybieram MT Iron Tail dla Lucario.


No, Dejzu. Czekam teraz na kolejny wyścig, rób je częściej. Tak co miesiąc byłoby fajnie XD
Mam już potencjalnego zawodnika - Lucario. Jeszcze jak zarobię trochę kaski na Mega Stone, to jeszcze lepiej ;)
Zawsze możesz zrobić poke-sztafetę dla pokemonów lądowych, wodnych i powietrznych na raz ;)

Jake - 2016-04-06, 21:23

Jejku jaki szok! Dzięki wszystkim za udział no i gratuluję:) Dzięki Daisiak za Event <3

Pokemon którego wybieram to Black Mage Mismagius! Egg Move: Omnious Wind.

Daisy7 - 2016-04-07, 05:31

Jake
Black Mage Misdreavus
Imię: ---

Poziom: 18
Typ:
Ewolucja: Misdreavus (Dusk Stone) -> Mismagius
Ataki: Ominous Wind (Egg Move), Growl, Psywave, Spite, Astonish, Confuse Ray
Charakter i historia: Black Mage Misdreavus jest nagrodą dla Jake'a za zdobycie pierwszego miejsca w ogólnoforumowych "Wyścigach YON".
Umiejętność: Levitate - Ataki typu ziemnego oraz zdolność "Arena Trap" są powstrzymywane. Nautralizuje efekty ruchu Spikes.
Trzyma: ---


Fay
Emolga
Imię: ---

Poziom: 9
Typ:
Ewolucja: Emolga
Ataki: Iron Tail (Egg Move), Thunder Shock, Quick Attack, Tail Whip
Charakter i historia: Emolga jest nagrodą dla Fay za zdobycie drugiego miejsca w ogólnoforumowych "Wyścigach YON".
Umiejętność: Static - Przy kontakcie fizycznym istnieje 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. Dodatkowo, jeśli Pokemon jest na pierwszym miejscu w drużynie, szansa na napotkanie elektrycznego Pokemona rośnie o 150%.
Trzyma: ---


Kody skanów wyślę Wam jeszcze na PW. Tylko musicie sobie sami charaktery Poczków napisać.

Gwen, wybacz, zapomniałam, że masz do wyboru nietoperza xD Śmiało bierz Woobata~

Ves napisał/a:
Czekam teraz na kolejny wyścig, rób je częściej. Tak co miesiąc byłoby fajnie XD

Wiesz... aktualnie częstotliwość wyścigów to raz na ponad rok x'D Ale jeśli Cię to pocieszy, pokazy są co mniej więcej 2-3 miechy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group